Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Dart pro rallycross: 2,0 turbo, 600 koní

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Dodge Dart míří do rallycrossu. Jeden vůz se zúčastní letošního amerického seriálu GRC, tedy Global RallyCross Championship.

Za volant nadupaného sedanu usedne Travis Pastrana. Ani Evropanům není toto jméno neznámé, za mořem je ovšem megahvězdou. Má na svém kontě čtyři tituly amerického šampiona v automobilových soutěžích a sedmnáct (!) zlatých medailí z X-Games. Kalendář GRC čítá letos sedm plánovaných podniků, v rámci losangeleských X-Games se jedou dva z nich.

Závodní Dart není žádný produkční vůz skupiny N, ale pěkná bestie. Z dvoulitrového čtyřválce se technikům z SRT Motorsports podařilo dostat díky turbodmychadlu a dalším blíže nespecifikovaným úpravám 600 amerických koní, tedy ve skutečnosti 447 kW (608 metrických k). Mohutný točivý moment 745 Nm je přenášen na obě nápravy. O dynamických vlastnostech leccos vypovídá i sprint z 0 na 96 km/h. Auto totiž na amerických 60 mph vystřelí z klidu za 1,9 s...

Dodge představil ostrý tovární speciál v pondělí 26. března v detroitském Hard Rock Cafe. Nezapomeňme, že logo SRT (Street And Racing Technology) ponese i nový Viper, takže ani v případě Dartu GRC se rozhodně nejedná o výtvor nějakých garážistů z detroitské periferie, ale o profesionální závodní náčiní. Cílem pochopitelně není nic jiného než titul.

Sériový Dodge Dart je produktem spolupráce koncernů Fiat a Chrysler. Technický základ sdílí s Alfou Romeo Giulietta a výstavní premiéru slavil na lednové NAIAS v Detroitu. Vyrábí se v Belvidere (Illinois) výhradně se čtyřválcovými s motory 1,4 Turbo MultiAir/118 kW (160 k), 2,0 16V Tigershark se stejným výkonem a 2,4 16V Tigershark MultiAir 2/135 kW (184 k).

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Tomogo
28. 3. 2012 10:40
Co chci to z turba dostanu.
Tady je vidět, že turbem si udělám jakýkoli výkon. Otázkou ale je výdrž motoru, jeho spotřeba, hmotnost a v neposlední řadě vlastnosti jako takové. Tím myslím turbo pauzu, průběh kroutícího momentu a další turbo neduhy. Ale i vlastnosti auta stojí za zmínku, protože turbo motor je těžší a s tím souvisí jízdní vlastnosti.
Takže bych rád věděl, kdy se todle zastaví, ono totiž ne vždy malý motor s turbem je výhra. Což ostatně vidíme na motorech 1.2 a 1.4 TSI a jejich žíznivosti při větší zátěži TDI nevyjímaje.