Dodge Dart pro rallycross: 2,0 turbo, 600 koní
Za volant nadupaného sedanu usedne Travis Pastrana. Ani Evropanům není toto jméno neznámé, za mořem je ovšem megahvězdou. Má na svém kontě čtyři tituly amerického šampiona v automobilových soutěžích a sedmnáct (!) zlatých medailí z X-Games. Kalendář GRC čítá letos sedm plánovaných podniků, v rámci losangeleských X-Games se jedou dva z nich.
Závodní Dart není žádný produkční vůz skupiny N, ale pěkná bestie. Z dvoulitrového čtyřválce se technikům z SRT Motorsports podařilo dostat díky turbodmychadlu a dalším blíže nespecifikovaným úpravám 600 amerických koní, tedy ve skutečnosti 447 kW (608 metrických k). Mohutný točivý moment 745 Nm je přenášen na obě nápravy. O dynamických vlastnostech leccos vypovídá i sprint z 0 na 96 km/h. Auto totiž na amerických 60 mph vystřelí z klidu za 1,9 s...
Dodge představil ostrý tovární speciál v pondělí 26. března v detroitském Hard Rock Cafe. Nezapomeňme, že logo SRT (Street And Racing Technology) ponese i nový Viper, takže ani v případě Dartu GRC se rozhodně nejedná o výtvor nějakých garážistů z detroitské periferie, ale o profesionální závodní náčiní. Cílem pochopitelně není nic jiného než titul.
Sériový Dodge Dart je produktem spolupráce koncernů Fiat a Chrysler. Technický základ sdílí s Alfou Romeo Giulietta a výstavní premiéru slavil na lednové NAIAS v Detroitu. Vyrábí se v Belvidere (Illinois) výhradně se čtyřválcovými s motory 1,4 Turbo MultiAir/118 kW (160 k), 2,0 16V Tigershark se stejným výkonem a 2,4 16V Tigershark MultiAir 2/135 kW (184 k).