Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Grand Caravan 2011: Nová příď a nový motor 3,6 Pentastar

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Dodge Grand Caravan prodělal pro modelový rok 2011 modernizaci, která zahrnuje úpravy exteriéru i interiéru a nový motor Pentastar V-6.

Modernizovaný Dodge Grand Caravan se může pochlubit podobnými úpravami jako sesterský Chrysler Town & Country. Jeho příď dostala nově stylizovanou masku chladiče, která má velkému MPV spolu s novými hlavními světlomety, nově tvarovanou kapotou motoru a novým nárazníkem dodat agresivnější výraz. Na zádi je upraven tvar nárazníku i výklopné stěny a použity svítilny tvořené světelnými diodami.

V interiéru je zcela nově navržená palubní deska z měkčených plastů s novým přístrojovým štítem a rozmístěním ovládacích prvků ventilace, klimatizace, autorádia a navigačního systému. K novinkám prostoru pro cestující patří středová konzola mezi předními sedadly, která nabízí řadu úložných prostorů. Modernizovaný Grand Caravan dostal i nová pohodlnější a větší Stow ‘n Go sedadla. Další novinky představuje vyhřívaný multifunkční volant a materiály použité na čalounění sedadel, výplně dveří a obložení stropu.

Standardní bezpečnostní výbavu Dodge Grand Caravan pro modelový rok 2011 představují boční airbagy v předních sedadlech, kolenní airbag řidiče, hlavové airbagy pro všechny tři řady sedadel, kontrola trakce a systém sledování tlaku v pneumatikách. V nabídce bude také zadní parkovací asistent ParkSense, parkovací kamera v zádi vozu, systém sledování slepého úhlu a dešťový senzor.

Modernizovaný Dodge Grand Caravan bude nabízen ve čtyřech stupních výbavy. První tři nesou označení Express, Mainstreet a Crew. Čtvrtá verze přijde na trh až na jaře roku 2011 a ponese poprvé v celé historii modelu, jehož první generace vstoupila na trh v roce 1984, označení R/T, které je vyhrazeno pro výkonné modely. Podle tiskových materiálů má toto provedení uspokojit řidiče, kteří chtějí dynamický a zároveň rodinný automobil.

Nejzásadnější novinkou Dodge Grand Caravan pro modelový rok 2011 je nový vidlicový šestiválec Pentastar V-6 s rozvodem DOHC o objemu 3,6 litru. Tato pohonná jednotka spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou a disponuje výkonem 208 kW (283 k) a točivým momentem 353 Nm. Nový motor v případě modernizovaného minivanu nahrazuje hned tři vidlicové šestiválce s objemy 3,3 a 3,8 a 4,0 litru.

K novinkám, které mají vliv na snížení spotřeby paliva, patří Fuel Economizer Mode, který umožňuje řidiči ovladačem upravit postup řazení automatické převodovky. K hospodárnějšímu zacházení s palivem má přispět i o 12 mm nižší světlá výška, pneumatiky s nízkým valivým odporem, nový spoiler, odlehčené brzdové třmeny a zadní ložiska.

K prodejcům dorazí první vozy koncem letošního roku a výroba modernizované Dodge probíhá v kanadském Windsoru.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Barrichello
1. 11. 2010 13:28
Re: EU
On tu dodge zůstat má, naopak má skončit Chrysler. Ale GrandCarvan není zrovna model, s kterým tu chce dodge útočit, tím má být Charger, Challenger a možná zatím Journey.
Avatar - Barrichello
1. 11. 2010 13:27
Re: EU
žádný fiat motory v tom nejsou - 2,4 GEMA je původní, vylepšený motor, vyvinutý v rámci GEMA (aliance Chrysler, Mitsubihi a Hyundai) a 3,6 V6 Pentastar je vlastní vývoj Chrysler, 100% dokončený před příchodem Fiatu, to samé u modelu Jeep Grand Cherokee, dávno hotový před příchodem Fiatu.

Od Fiatu má být pouze 1,4 v různých varinatách, tu do Avengera budou cpát těžko, bo to by si v USA určitě koupilo moooooře lidí :-)
Avatar - Glaukos
30. 10. 2010 18:00
Re: EU
Avenger prošel teď jen malou modernizací a na nový si pár letpočkáme, ale jinak se připojuji, Dodge by měl v Evropě zůstat. Dobrých amerik je tu málo.
30. 10. 2010 14:08
EU
Dodge urobi velku chybu,ak nezostane v europe. Novy Charger,Journey,Durango,Grand Caravan, jeden krajsi ako druhy. A ako lahôdka Challenger. Avizovany je aj novy Avenger a sedan nizsej strednej triedy s Fiat motormi. Pre fandov nafty by mohli brat motory od Fiatu. Mohli by konkurovat Chevroletu,korejcom a PSA.
Len by to chcelo aj poriadnu reklamu,nie ako doteraz. Mnoho ludi ani nevie,ze Dodge existuje.
Sergio,nechaj nam aspon Dodge,uz ked si nam Chrysler zobral!!!