Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Nitro na českém trhu od 769.000,-

Dodge Nitro
Dodge Nitro
Dodge Nitro
Dodge Nitro
6 Fotogalerie
Diskuze (79)
Dodge Nitro, který se poprvé představil na Autoshow v Chicagu 2005, je dalším z palety Evropě přizpůsobených amerických aut. Na český trh přichází od května 2007 a bude dostupný ve trojici modelů – SE, SXT a R/T s turbodieselem 2,8 l a zážehovým 3,7 l.

Designu dominují přímky, stylotvorná je především maska chladiče rozdělená křížem a doplněná trojrozměrným znakem v podobě hlavy berana, zároveň také vystouplé blatníky a vysoký ponton karoserie. Kola jsou posunutá do rohů vozu a kromě očekávatelných 16“ a 17“ jsou k dispozici i 20“ disky.

Interiér vozu Dodge Nitro je podobně jako u modelu Caliber spíše jednoduchý a funkční. Přední sedadla disponují sedáky s výrazným tvarováním, přístrojové desce dominuje kůží čalouněný čtyřramenný volant, za nímž se nachází trojice oddělených přístrojů. Stupnice přístrojů jsou na bílém podkladě provedené v černé a šedé barvě.

Nejvýše postavený model Dodge Nitro R/T je standardně vybaven sportovně laděným zážehovým šestiválcem s objemem 4,0 l a výkonem 191 kW (260 k) při 6000 min-1 a točivý moment 360 Nm při 4000 min-1. Motor je zvětšenou verzí šestiválce 3,5 litru používaného ve dřívějších modelech Chrysler Group.

Modely Dodge Nitro SE a SXT jsou vybavovány zážehovým šestiválcem SOHC 3,7 l s výkonem 151 kW (205 k) při 5200 min-1 a točivý moment 314 Nm při 4000 min-1.

Nejžádanější pohonnou jednotkou na evropských trzích bude pravděpodobně turbodiesel se vstřikováním Common-Rail o objemu 2,8 l, disponující zpětným vedením výfukových plynů EGR a turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Agregát dosahuje nejvyššího výkonu 130 kW (177 k) při 3800 min-1 a točivého momentu 460 Nm při 2000-1. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 8,6 l/100 km.

Dodge Nitro je vybaven připojitelným pohonem všech kol, který umožňuje v extrémních případech rozdělit sílu motoru mezi nápravy v poměru 50:50.

Automobil s rozvorem (2763 mm) a rozchodem (1549 mm) má nezávisle zavěšená přední kola a tuhou zadní nápravu, průměr otáčení je 11,1 metru. Kromě ABS s brzdovým asistentem je standardem i ESP i elektronický systém zmenšující riziko převrácení. Zavazadlový prostor má v nejmenší konfiguraci objem 389 l, sklopením druhé řady sedadel se však tento objem zvětší až na 1994 l.

V nejnižším stupni standardní výbavy najdeme mimo jiné kola s 16“ ocelovými disky, blatníky v šedé barvě, manuální klimatizaci a elektrické ovládání všech oken a zrcátek. Zajímavý a na americké vozy netypicky široký je seznam příplatkové výbavy, který sahá od tempomatu (10.000,-), plnohodnotné rezervy (4.500,-) přes filtr pevných částic pro turbodiesel (16.700,-) až po například po tmavá okna s UV filtrem (9.200,-).

Dodge Nitro na českém trhu
Motor3.7 V6 4A4.0 V6 5A2.8 CRD 6M2.8 CRD 5A
Zdvihový objem [cm3]3700377827772777
Válce/ventily6/26/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]151/5200191/6000130/3800130/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]314/4000360/4000410/2000460/2000
Max. rychlost [km/h]190202180182
Zrychlení 0-100 km/h [s]N/AN/AN/AN/A
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]12,111,38,69,4
Cena SE [Kč]769.000,-N/A799.000,-849.000,-
Cena SXT [Kč]869.000,-N/A899.000,-949.000,-
Cena R/T [Kč]N/AN/AN/A999.000,-

Vstoupit do diskuze (79)