Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Viper ACR: Klubový závodník se silniční homologací

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 10. 5. 2015 • 00:37
84
Zobrazit náhledy (84)
Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper Dodge Viper
Zmije se vrátila, značku SRT už nepoužívá a míří do klubových klání. Zachovává si poctivý atmosférický desetiválec a manuální převodovku.

Bruselští úředníci by z tohoto auta asi zešíleli, ale v USA díkybohu ještě panují trochu jiné poměry. Přitom právě Američané měli emisní normy jako první. Jenže Viper je prostě z jiného těsta. Lidový sporťák, na který si dokáže vydělat i obyčejný dělník, jen musí mít tři práce. A pod kapotou má pořád desetiválcový buchar. Zkratka ACR znamená American Club Racer a známe ji už z nedávné historie, premiéru měla ve zmijích před šestnácti lety. Tohle konkrétní auto však má normální registrační značku, o závoďák v pravém slova smyslu nejde.

Vidlicový desetiválec ze svého monstrózního objemu 8,4 l dává půvabných 480 kW. Někomu je prostě zaoceánské atmosférické železo bližší než přetechnizované evropské turbomotory. O přenos až 812 N.m se stará poctivá šestistupňová převodovka Tremec TR6060 s ručním řazením. Výstupy překonstruovaného výfukového potrubí jsou pořád po stranách v prazích, třeba první generace o ně během svého života.

Závodní zavěšení s vinutými pružinami a tlumiči od Bilsteinu lze nastavit v celkem deseti úrovních.

Konstruktéři dosáhli ideálního rozložení hmotnosti na obě nápravy. Elektronická stabilizace má pět režimů (Full-on, Sport, Track, Rain, Full-off), jde ji tedy i plně vypnout. Devatenáctipalcová litá kola obouvají speciálně vyvinuté pneumatiky Ecsta V720 z produkce Kumha. Rozměry 295/25 a 355/30 jasně říkají, s kým máme tu čest. Dvoudílné třmeny pro karbon-keramické kotouče vyvinulo pro změnu italské Brembo. Do předních 390mm se zakusují šestipístkové, do zadních 360mm pak čtyřpístkové. O správnou deceleraci je tedy postaráno.

Balíček Extreme Aero s mohutným nastavitelným zadním křídlem, karbonovým difuzorem, kapotou SRT plnou chladicích otvorů a odnímatelným nástavcem pro přední lízátko dostane zájemce na přání. Jen samotné křídlo je 1,88 m široké. Na okruhu však tahle kompletní výbava nabídne až tunu přítlaku při rychlosti 285 km/h, hodnotu naměřili testovací piloti automobilky. Není divu, že dvojice sedaček má jen manuální ovládání a audio tři reproduktor. Stejně se jedná o zbytečnost, v tomhle autě si nebude nikdo pouštět hudbu, ta se line z výfuků! Interiér pokrývá z větší části Alcantara.

Produkce Viperu ACR bude na detroitské Corner Avenue spuštěna ve třetím čtvrtletí letošního roku, kolik si za jeden každý kus u Dodge naúčtují, zatím bohužel neřekli.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku