Stejně úspěšný byznysmen jako kandidát na let do vesmíru vyvenčil výběr ze své opulentní sbírky. Právem poblázněné publikum vidělo to nejlepší z kusově omezené automobilové produkce posledních let.
Japonský byznysmen, hudebník, sběratel umění, dobrodruh a milovník prémiového luxusu Júsaku Maezawa by se měl letos stát prvním komerčním členem posádky kosmické lodi Starship od společnosti SpaceX. Výlet do vesmíru si může dovolit díky odhadovanému jmění okolo 1,7 miliardy dolarů (38 mld. Kč).
Zakladatel módní internetové stránky Zozotown si umí užívat bezedné konto, kromě radosti z exkluzivních zážitků uspokojuje nejnáročnější potřeby kolekcemi uměleckých předmětů, mezi které patří i jeho automobily. Sbírka Maezawy není prostá garáž, označení za kulturní dědictví zasluhují specifikace konfigurované bez kompromisů. Mezi prominentní členy automobilové vrchnosti patří vlajkové lodě značek Bugatti, Pagani nebo Aston Martin, které nikdo jiný nemá.
Na oslavu konce roku Maezawa vyvezl jednokusové verze mezi prostý lid. Zaopatřený podnikatel nepohrdá okolím, naopak se pochlubil výstavními kusy na společné automobilové akci za účelem rozšíření zájmu veřejnosti o čtyřkolové motorizované skvosty bez rozdílu výrobce, výkonu, kupní ceny nebo pověsti. Davy převážně mladších měly na co koukat.
Bugatti Chiron
Převaha chlapců nestíhala mačkat spouště fotoaparátů. Jedním z šesti králů srazu byl zakázkový Chiron specifikovaný do oranžového koženého interiéru kontrastujícího s krémovým lakováním exteriéru. Pocit exkluzivity často zažívají vybraní jedinci na sedadle spolujezdce, protože Maezawa bere nejvýkonnější stroj sbírky na vzdělávací akce do škol za účelem svezení zájemců a posílení povědomí o kráse automobilového průmyslu.
Bugatti Veyron 16.4 Fbg par Hermès
Jediný ze čtyř Veyronů Fbg par Hermès s odnímatelnou pevnou střechou. Neexistuje druhá kopie a kromě otevřeného nebe si sběratel umění užívá opulence zbarvené do hnědých tónu typických pro Hermès. Stejně jako Chiron má Veyron sériový motor více než dostatečných parametrů, na míru se u obou jednorožců ladily pouze materiály, povrchy a lakování.
Bugatti Veyron 16.4 Fbg par Hermès |
Pagani Zonda Zozo
Už jednou nabouraná Zonda Zozo obsazuje sociální sítě vlivem nepřehlédnutelnosti v ulicích Tokia, přesto jsou o voze známé pouze strohé detaily. Opět nástroj sdílení radosti s mladšími generacemi si velkorysý dobrodruh objednal v roce 2015 na základech Zondy 760, přesnější jízdní parametry zrychlení či maximální rychlosti zůstávají utajeny na rozdíl od individuální barevné kombinace uvnitř i vně a zcela originálních krytů kol kombinovaných s vlastními emblémy Zozo.
Aston Martin One-77
Automobilka Aston Martin vyrobila 77 kusů modelu One-77 z toho Maezawa vlastní 39. kus, který je zároveň jeden z celkových osmi přizpůsobených pro levostranné řízení. Bílé kupé zdobí prahová obložka s vyrytým věnováním, které nelze přehlédnout při nastupování do opět bohatě bílého interiéru plného karbonu.
Ferrari Enzo
Enzo v kolekci Maezawy je také zahaleno tajemstvím, neví se o původu černého hypersportu z období Schumacherovy éry ve Ferrari. Zajímavý je sériový vzhled zcela výjimečně nijak nepřizpůsobený svému majiteli. Černý lak pokrývá karoserii i disky obrovských kol, za okny naopak kontrastuje rudá kůže sedadel, dveří a spodní části palubní desky.
Mercedes-Maybach G650 Landaulet
Mercedes-Maybach G650 Landaulet byl bonus k vystaveným pěti hypersportům. Bez jednoho exempláře vznikla v Německu stokusová série přepychového G-Wagenu na steroidech, Maezawa si vybral bílý lak a hnědo-černou kabinu na úrovni limuzíny. Zadní sedadlo zvolil při novoročním venčení svých nejvzácnějších aut, možná proto, aby mohl kynout poblázněnému publiku.