Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dongfeng je prý pomalý v přechodu na elektromobily. Záchranný plán čínské vlády ale nevyšel

Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
Interiér není nikterak originální, vrchní část se inspirovala u Mercedesu. Působí však hodnotně na pohled a i na dotyk je na tom lépe než u starších dongfengů. Příjemně se drží volant s klasickými tlačítky, ovládajícími audio a tempomat.
Dongfeng U-Tour 1.5 Turbo DCT
77 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (1)

Automobilka Dongfeng je aktivní i na českém trhu, kde prodává převážně spalovací a hybridní vozy. Její pomalý přechod na elektromobily kritizuje i čínská vláda, která ji vlastní. Pomoci mělo spojení s další státní automobilkou, ze kterého ale nakonec sešlo.

Už před několika měsíci se objevila zpráva, že se plánuje spojení dvou velkých čínských státních automobilek Dongfeng a Changan. „Vláda podpoří strategickou restrukturalizaci státem vlastněných automobilek, které zaostávají v přechodu na elektrická vozidla," řekl k tomu tehdy místopředseda Státního úřadu pro dohled nad státním majetkem a správu při Státní radě Gou Ping.

Právě zmíněné zaostávání mělo být hlavním důvodem spojení, problémem je ale i nedostatečná efektivita, přebujelá byrokracie a pomalé reakce na vývoj trhu, politické vměšování a kvalita neodpovídající soukromé konkurenci. Spojení mělo vést mimo jiné ke zjednodušení dodavatelského řetězce, sjednocení techniky a tedy nižším nákladům a mnoha dalším výhodám. Vedoucím podnikem ve spojení měl být Changan, který by tím pomohl strádajícímu Dongfengu a výsledná automobilka se měla jmenovat China Southern Auto Group. Se sídlem v Chongqingu.

Jenže k tomu nedojde a dvě automobilky vlastněné centrální vládou se spojovat nebudou. Podnik Changan Automobile zveřejnil zprávu, že mateřská společnost, China South Industries Group Corp., vyčlení svoje automobilové aktiva do samostatného státního podniku. Ve sdělení pro Shenzhenskou burzu cenných papírů řekla, že kontrolním akcionářem zůstane Státní komise pro dohled nad státním majetkem a správu (SASAC) státní rady. Dongfeng Motor Group Co. Ltd. V reakci na to zveřejnil, že žádnou formu restrukturalizace nechystá. V reakci na to akcie Changanu stouply o 3,34 %, zatímco akcie Dongfengu spadly o 14,45 %.

Přímo pod centrální vládu Číny dnes spadají tři automobilky – FAW, Dongfeng a Changan. První zmíněná je nejstarší automobilkou v zemi, s produkcí začala v roce 1953 a její název v překladu znamená „První automobilka“. I FAW má v blízké době projít nějakou formou restrukturalizace, která má vyřešit problémy zmíněné v souvislosti s Changanem a Dongfengem.

Dongfeng zpočátku nesl název „Druhá automobilka“, než získal současné jméno vypůjčené z komunistického sloganu „Východní vítr převládne nad západním větrem“, s produkcí ale začal až v roce 1969. Changan své počátky datuje až do roku 1862, první auto vyrobil v roce 1957, tedy o dost dříve než Druhá automobilka. Jemu se podobné generické jméno vyhnulo, v 50. letech se ale ještě jako zbrojovka nesl název „Státní závod 456 pod Centrálním úřadem vojenského průmyslu“. FAW i Dongfeng jsou dnes aktivní na evropském trhu i v Česku, příchod Changanu se plánuje v průběhu tohoto roku.

Video placeholder
M-Hero 917 • Zdroj: auto.cz

Zdroj: Caixin, zdroj foto: Dongfeng, zdroj videa: Auto.cz

Vstoupit do diskuze (1)