Dragster Rolls-Royce Silver Shadow: Sprintující luxus. A je na prodej!
Závody dragsterů ve sprintu na čtvrt míle, neboli 402 km mají svůj původ v severní Americe. V současné době se však jedná o disciplínu rozšířenou po celém světě. V roli závodního auta v soutěži dragsterů lze spatřit různá auta od limuzín, přes pick-upy až po kupé. S původním vozem však mají zpravidla společné pouze základní rysy karoserie.
Že lze na dragster předělat cokoliv, dokazuje tento Rolls-Royce Silver Shadow vyrobený v roce 1974 a v nedávné době renovovaný. Že se nejedná o běžný Silver Shadow je patrné už při pouhém pohledu na tento vůz. Kola nezvykle utopená v podbězích klasické karoserie jsou spolu s částí motoru, trčícího ven z přední kapoty jasně výmluvnými znaky.
Silver Shadow je sice prvním rollsem se samonosnou karoserií, doplněnou o dvojici pomocných rámů vpředu a vzadu, avšak tento konkrétní kus využívá v plné míře rámu z ocelových trubek různého průřezu coby řešení šasi dragsteru. Kupodivu kabina zůstala obdobně luxusní, jako u každého jiného Silver Shadow. I dragster silver shadow tak pojme čtveřici „cestujících“, kteří mohou sprinty na čtvrt míle trávit v luxusu jakostní kůže. Na palubě nechybí dokonce ani šampaňské. No je otázkou zda by při té ďábelské akceleraci skončilo v žaludku pasažéra nebo někde jinde...
Auto je čtyřmístné také z důvodu rámového šasi, jehož centrální podélník (páteřový rám) se táhne celou délkou kabiny, jak je patrné z obrázků. Rám je údajně vyrobený z chrom-molybdenu, což mu zaručuje patřičnou tuhost. Motor vozu přirozeně není slavný osmiválec Rolls-Royce série L o objemu 6,75 litru. Místo něj zaujal sice taktéž osmiválec, ale z produkce GM o objemu 462 kubických palců, tedy 7,784 litry. Prostě klasická plnotučná „amerika“.
Tím nejzajímavějším na voze ovšem je to, že je na prodej. Auto je „k mání“ v Norsku, kde si jej cení na 890.000 norských korun, což je na přepočet 2.361.170 korun českých.
Foto: finn.no