Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS 3: Nejmenší bohyně přijíždí s novou přídí a v nové sportovní verzi

David Bureš
Diskuze (5)
DS 3 dostalo šestiúhelníkovou masku po vzoru větších modelů. Nová sportovní verze Performance je pak proti někdejšímu modelu Racing o 25 N.m silnější.

Luxusně zaměřená značka DS loni modernizovala dva ze tří modelů nabízených v Evropě. Nyní se faceliftu po crossoveru DS 5 a kompaktním hatchbacku DS 4 dočkal i nejmenší zástupce – malý třídveřový hatchback DS 3.

Stejně jako větší modely i trojka přešla na novou příď s šestiúhelníkovou maskou chladiče. Jak se ji povedlo do celkových tvarů zakomponovat je na úsudku každého z vás, předchozí varianta ale podle našeho názoru působila elegantnějším dojmem. Také model 3 nabízí světlomety DS LED Vision, využívající kombinaci xenonových výbojek a diodových modulů.

Uvnitř se měnily hlavně detaily. Nová je sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému, která umožnila snížit počet tlačítek na středovém panelu. Díky funkci Mirror Screen je pak možné zobrazit informace z chytrých telefonů přímo na displeji auta. Funkce je dostupná pro zařízení s operačními systémy Android a iOS.

DS 3 bude i nadále myslet na individuální úpravu svého vzhledu. Nabídka se navíc dále rozrostla o nové čalounění nebo nové laky karoserie. Verzi Cabrio je možné pořídit s pěti různými plátěnými střechami, pro běžný hatchback je k dispozici hned deset barevných verzí střechy. Zákazníci mohou vybírat i z různých krytů zrcátek nebo 15 designů kol.

Nabídka motorů bude zahrnovat pět benzinových jednotek a tři turbodiesely. Ty zážehové zastoupí tři přeplňované tříválce a dva čtyřválce. V závislosti na motoru budou k dispozici manuální převodovka, robotizovaná převodovka a šestistupňový automat.

Vrcholnou verzí bude nový model DS 3 Performance poháněný motorem 1.6 THP o výkonu 153 kW a točivém momentu 300 N.m. To je proti někdejší verzi DS 3 Racing o 1 kW a 25 N.m více. Jednotka bude spolupracovat se šestistupňovým manuálem s kratšími převody. Verze Performance se bude lišit i o 15 mm sníženým podvozkem, rozšířeným rozchodem kol nebo účinnějším brzdovým systémem, který využije 323mm disky vpředu a 249mm vzadu. K dispozici bude i samosvorný diferenciál typu Torsen.

Třídveřový model DS 3 byl představen v roce 2009, o čtyři roky později nabídku rozšířil hatchback s plátěnou stahovací střechou. Tehdy se vůz prodával se znaky Citroënu, loni se z něj stal zástupce nové luxusní značky DS. Od zahájení výroby se prodalo 390.000 exemplářů tohoto modelu.

David Bureš
Diskuze (5)
22. 1. 2016 01:07
Re: svatokrádež a zločin
Přesně. Přeplácaný mainstream s nekoncepčním designem ve stylu "pejsek a kočička vařili dort", auto totálně přeplácané kravinkami které mají vypadat "draze". Kde je nějaká inovace? Nazvat tuto předraženou naleštenou obludku DS je přes čáru. :no:
Avatar - Barry Lyndon
21. 1. 2016 09:55
svatokrádež a zločin
je to, co udělal Citroen se značkou DS ...
20. 1. 2016 15:43
Re: DS
lebo len liftujú a potom to vyzerá jak botoxová 70.
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2016 14:49
DS
akoby DS nevedelo najst svoju identitu.... ta matna chromova maska sa mi vobec nepozdava.. cele je to akesi tvarovo prapodivne spredu... a moc vycencane .... ako citroen DS3 vyzerala podla mna DS3-ka daleko lepsie :-( odkedy je to uz samostnatna znacka DS... nema to vobec ziadne gule.. podobne DS4 ;-\