DS 4 nabídne nové motory: Tříválec 1.2 PureTech a 1.6 BlueHDi
Citroën tento týden představil lehce modernizovaný hatchback C4. Mírných úprav se po jeho vzoru dočkal také od něj odvozený luxusní model DS 4. Jeho novinkou jsou dva agregáty splňující emisní normu Euro 6.
Nový benzinový tříválec 1.2 PureTech disponuje výkonem 96 kW a točivým momentem 230 N.m. Proti dosavadnímu motoru 1.6 VTi novinka nabízí o devět procent vyšší výkon a o 44 % vyšší točivý moment, zároveň se má chlubit nižší normovanou spotřebou. V kombinovaném cyklu motor spotřebuje rovných pět litrů benzinu na 100 kilometrů, na ujetí této vzdálenosti tak potřebuje o 1,2 litru méně paliva než předchůdce.
Turbodmychadlem přeplňovaný tříválec s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou, dodáván je se start-stop systémem. Jednotka pochází z nové rodiny agregátů PureTech, která byla vyvinuta přímo ve Francii.
Vznětový čtyřválec 1.6 BlueHDi je upravenou variantou stávajícího 1.6 HDi. Motor z objemu 1560 cm3 dává 88 kW a 300 N.m. Také tato šestnáctistovka spolupracuje se šestistupňovým manuálem a start-stopem. I díky němu turbodiesel v kombinovaném cyklu spotřebuje jen 3,7 litru nafty na 100 kilometrů.
Ve srovnání se HDi se varianta BlueHDi liší zvýšenou účinností a nižšími mechanickými ztrátami, a to například díky speciální spalovací komoře. Agregát disponuje množstvím prvků snižujících jeho emise, a to oxidačním katalyzátorem, selektivní katalytickou redukcí se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic.
Již od letošního září je možné si personalizovat vzhled DS 4 díky střeše a spoileru v jiné barvě než zbytek karoserie. V nabídce jsou tři odstíny – černá Perla, modrá Virtual a barva nazvaná Whisper. Tyto jinak barevné detaily je možné dokoupit za 13.900 korun. Nově nabízené agregáty zatím české ceny neznají.