Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 má výkon 300 koní a hybridní pohon!

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 25. 9. 2018
22
18
Zobrazit náhledy (22)
DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS
Nabídku pohonných jednotek vozu DS 7 Crossback brzy obohatí hybridní verze s pohonem všech kol. Pohánějí ji dva elektromotory v kombinaci s benzínovým motorem.

Nové SUV DS 7 Crossback se nabízí na většině trhů od začátku roku 2018. Už v době uvedení výrobce sliboval také hybridní variantu, s níž měl dorazit dosud chybějící pohon všech kol. Značka DS nyní plní, co předeslala, takže DS 7 Crossback bude velmi brzy k dispozici s pohonem všech kol a současně v hybridní verzi.

Na kardan zapomeňte

Nová hybridní DS 7 má doplňkové označení E-Tense 4x4. Už to napovídá, že se jedná o „čtyřkolku“, tedy techniku, která byla kdysi s vozy SUV spjata tak nějak samozřejmě. Jenže jako není každé SUV stejné, není ani pohon všech kol všude stejný.

Vůz DS 7 Crossback E-Tense 4x4 kombinuje ve svém ústrojí pohonu dva elektromotory (každý s výkonem 80 kW) se spalovacím motorem, přeplňovaným čtyřválcem 1.6 PureTech o výkonu 147 kW. Aby toho nebylo málo, tak se navíc jedná o plug-in hybrid, tedy hybrid s možností dobíjet baterku lithium-ion s kapacitou 13,2 kWh ze zásuvky. Při použití nabíjecího zařízení (takzvaný wallbox) bude baterie dobíjena proudem o velikosti 32 amper. Nabíjení zabere dvě hodiny času. Při použití klasické síťové zásuvky 230V/50 Hz je ale třeba počítat s časem nabíjení až osm hodin.

Právě dva elektromotory jsou v tomto případě klíčem k pohonu všech kol. Jeden s maximálním točivým momentem 337 N.m se nachází vpředu a tedy pohání spolu se spalovacím motorem přední nápravu. Druhý elektromotor s výrazně nižším maximem točivého momentu 166 N.m našel své místo u zadní nápravy, kterou také pohání. Že byla podlahová plošina DS 7 již od začátku připravena na hybrid, svědčí umístění akumulátoru pod podlahou kabiny. Ta tudíž zůstává zcela rovná a hlavně baterky nikterak neovlivňují velikost ani využitelnost zavazadelníku. Tímto se DS 7 Crossback E-Tense od běžné DS 7 Crossback údajně nijak neliší.

Fakt, že zadní kola pohání pouze elektromotor, má ale samozřejmě i omezení. Spíše než o stroj pro jízdu terénem jde o to podpořit trakci za snížených adhezních podmínek. Navíc pohon zadních kol životně závisí na stavu nabití akumulátoru. Pokud se vybije, stane se auto obyčejnou „předokolkou“. Výrobce uvádí, že dle měřícího cyklu WLTP vůz ujede na čistě elektrický pohon až 50 km. Nejvyšší rychlost na elektřinu činí 135 km/h.

Vyberte si režim

Pokud je baterie dostatečně nabitá, může řidič volit z několika základních režimů nastavení pohonu vozu. Základní režim má zajistit nulové emise a je předem daný a zahrnuje fakt, že auto se vždy rozjíždí na elektromotory. Díky tomu je rozjezd tichý a plynulý.

Volitelný je ale sportovní režim, který má zajistit co možná nejlepší akceleraci vozu a tedy plně využít výkonový potenciál motorů. Další je hybridní režim. Ten se při jízdě uplatní nejčastěji, přičemž kombinuje činnost spalovacího motoru s oběma elektromotory. A to zcela samočinně bez vůle řidiče. V něm auto vykazuje méně než 50 gramů oxidů uhličitého na jeden ujetý kilometr. Poslední je režim 4WD, tedy pohon všech kol s cílem zajistit optimální trakci.

Aby mohl řidiči šetřit elektrickou energii na pozdější dobu, třeba když očekává jízdu nízkoemisní zónou, má hybridní DS 7 režim E-Save. Jízdou v něm si lze „naspořit“ elektrickou energii na 10 až 20 km jízdy.

Hnací ústrojí - tedy přední elektromotor se spalovacím motorem, jsou spojeny s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Celkový výkon udává výrobce 300 koní (tedy 221 kW) a maximum točivého momentu soustavy více než 450 N.m. Také zrychlení z klidu na 100 km/h za 6,5 sekundy je působivé. Při pohonu spalovacím motorem je maximální rychlost 220 km/h, s elektromotorem, jak už jsme uvedli, jen135 km/h.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

DS7
Exposed
| 5. 10. 2018
Vypadá to dost zajímavě. Hybridní pohon a 300 koní? Proč ne?
Avatar - Hammunasakra
DS7...
Hammunasakra
| 27. 9. 2018
Pyj ;-)

Jako že od 16ti ho nevidíš = přes břicho? To se prej stává = je to velkej problém [odkaz] :-)
Avatar - Hammunasakra
Super
Hammunasakra
| 27. 9. 2018
[odkaz] :-)
Avatar - Hammunasakra
4x4
Hammunasakra
| 27. 9. 2018
Jak už sem se mezitim dočet jinde = je to sice neuvěřitelný = ale zase je to Dusilovina a neskutečný ACZ

Když máš zařazaný ne Zero Emission ale 4WD = tak pochopitelně trvale funguje 4x4 = nikdy se nemůžu rozhodnout = jestli místní nekvalita informací je
1) zlej úmysl, nebo
2) prostě lemplovina :-)
Avatar - Ozzman
DS7...
Ozzman
| 26. 9. 2018
Za a) tak když budeš často řadit, aby se ta řadička ještě nepostavila
Za b) to zas příjde věkem >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku