Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati Scrambler Italia Independent: Měděná a černá

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 9. 12. 2015 • 05:37
15
3
Zobrazit náhledy (15)
Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati Ducati
Móda scramblerů se vrací a Ducati navázala na legendárního předchůdce. Dala se rovněž dohromady s Italia Independent a společně stvořily černý bike.

Původní scramblery měly odolnější tlumiče s delšími drahami, zvednutý přední blatník, nezřídka přední světlo kryté mříží a výše posazenou koncovku výfuku. Nesloužily k závodům, ale pro dovádění v písku a v horách, prostě na nezpevněném povrchu. Jejich móda začala v padesátých letech minulého věku a nyní se vrátila. Ducati u toho byla tenkrát a nenechala si ujít ani velký comeback.

Scrambler měl premiéru loni na Intermotu a nyní se představuje jeho limitovaná edice pro 1.077 šťastlivců. Svou premiéru si odbyla na festivalu Art Basel v Miami. Není divu, klasické jednoválcové Scramblery kubatur 125, 250, 350 a 450 cm3 se vyráběly v letech 1962-1976 také hlavně pro Američany...

Moderní motorce ovšem zůstal v rámu vzduchem chlazený dvouválec 803 cm3, o tom, že by se zvýšil výkon ze základních 75 koní (55 kW) a točivý moment z 68 N.m, se dá s úspěchem pochybovat, tady šlo hlavně o styl. Mimochodem, rám není černý, nýbrž „měděný“, nebo chcete-li tmavě bronzový, aby hezky kontrastoval. Stejně jako paprsková kola a ochranný kryt.

Nebojím se toho, že by ti, kteří se věnují přestavbám motorek, přišli o práci, ale stroj vypadá naprosto úchvatně. Trochu chladně, zároveň stylově a sofistikovaně, řemeslné zpracování je pečlivé. V Boloni se ve spolupráci s módní značkou Italia Independent opravdu činili. Černý motor má kartáčované hlavy, výfuk stejné barvy nese značku Termignoni, hliníková zrcátka jsou namontována hezky na koncích nízkých řídítek. A nádrž znovu matně černá... Nechybí laserem vyrytá plaketka s pořadovým číslem série a loga Italia Independent, jedno najdeme dokonce na koženém sedle.

Firma založená Lapo Elkannem a Andreou Tessitorem k motorce vyvinula stylové sluneční brýle, ostatně je v tomto oboru dost zběhlá... Scrambler převzal prvky z café racerů, připomíná je třeba kratičký přední blatniček. na konečném vzhledu spolupracovali designéři obou společností. Jejich „kolaborace“ už trvá tři roky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
9. 12. 2015 12:20
Re: ucukanost
Přesně.
Když chce někdo Ducati, s charakteristickým ostrým projevem motoru, musí umět řadit, když chce někdo tahat motor od volnoběhu musí jít jinam. Teď mě nenapadá dvouválec, který to má rád. Snad harley s dvacetikilovou klikovkou. :-)
Scrambler se mi také líbí, akorát na každodenní ježdění, na nic si nehraje a při tom má styl. Takový je - byl i ten Monster.
9. 12. 2015 10:25
ucukanost
Zajímala by mě jestli je tento motor stále ucukaný nebo je již použitelnější do městského provozu?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku