Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dunlop SP344/444 - Pro větší objem

Ladislav Černý Ladislav Černý 26. 5. 2010 • 18:40
1
Dunlop představil novou generaci řídicích i záběrových pneumatik pro silniční dopravu.

Do nedávné doby jezdily takzvané low decky pouze na dlouhých trasách a s kvalitním povrchem vozovky. V době omezení objemu silniční přepravy jsou dopravci nuceni brát zakázky bez ohledu na vzdálenost transportu. Často se tak stává, že speciály pro dálkový transport nacházejí uplatnění při vnitrostátní, a dokonce příměstské přepravě.

Těmto novým podmínkách vyšel Dunlop vstříc s novými pneumatikami pro řídicí a hnanou nápravu s profilovým číslem 60. Základní rozměr 22,5´´ zůstal zachovaný. Díky nižšímu profilovému číslu při šířce běhounu 295/315 mm tak zbývá větší výška pro náklad.

Pneumatiky SP344/444 s novými kostrami i konstrukčními prvky mají zvládat i méně kvalitní silnice. SP 344 je určena na řídicí nápravy velmi náchylné na různorodé sjetí dezénu, a proto byl kladen mimořádný důraz na udržení rovnoměrného opotřebení tohoto obutí. To přineslo zvětšení kilometrového výkonu novinky proti předchůdcům SP341 a 352. Navzdory prodloužení životnosti pneumatiky výrobce díky modifikovanému materiálu běhounu dokázal zvýšit přilnavost obutí na mokru.

Záběrová pneumatika SP444 má ve srovnání s konkurenty jednu zcela mimořádnou skutečnost. Jde o dezén s uzavřenými boky, takže by se mohlo zdát, že bláto či sněhová kaše se z běhounu budou dostávat ztěžka. Plné boky a nepřerušený centrální pruh dezénu však mají jasné opodstatnění v tom, aby záběrová pneumatika při plném hnacím momentu motoru či při nejvyšší účinnosti retardéru dokázala přenášet obrovské síly ve směru jízdy. Díky této konstrukci došlo k velkému navýšení kilometrového výkonu a snížení pilkovitého efektu, tudíž i hlučnosti. Ta hraje čím dál větší roli při vývoji pneumatik, protože Evropská komise zvyšuje požadavky na nízkou hlučnost obutí pro nákladní vozidla.

Doporučujeme

Témata