Důvod neúspěchu Taty Nano? Není plnohodnotným vozem.
Model Nano je pro indickou značku Tata zakletým vozem. V minulých letech prodeje tohoto vozu ovlivnily incidenty, během kterých Nano začalo hořet. Automobilu se nedaří ani po jeho modernizaci, kterou prošel na konci roku 2011.
Tata nyní chystá další facelift tohoto automobilu, které mělo motorizovat Indii. Výkonný ředitel značky Karl Slym navíc přiznal, že automobilka nezvládla propagaci vozu. Nano je totiž prezentováno jako levná alternativa skútru. Základní cena nyní činí 142.000 rupií, v přepočtu asi 52.000 korun.
Z tohoto důvodu je Nano zákazníky považováno jenom za jakýsi mezistupeň mezi motorkou a autem. Pro stávající majitele skútrů a motocyklů tak není plnohodnotným autem, pro stávající majitele automobilů je zase krokem zpět.
Slym tvrdí, že Nano nyní nekupují zákazníci, kteří dosud nemají automobil, ale spíše lidé, kteří jej pořizují jako druhé nebo třetí auto do rodiny. I z tohoto důvodu by Nano mělo v rámci chystané modernizace dostat bohatší výbavu, aby se stalo skutečným automobilem.
Odborníci navrhují, aby vůz disponoval například elektrickým posilovačem řízení. Nano by se také podle jejich názoru mělo zbavit nálepky levného auta. Nano přitom bylo projektováno jako nejlevnější automobil světa.
Slym chystané změny pro vylepšené Nano neprozradil, pouze poukázal na koncept Pixel z roku 2011. Ten vycházel z modelu Nano, byl však luxusněji vybaven. Faceliftované Nano by se touto studií mělo inspirovat, Slym navíc dodal, že automobil bude nabízen pro různé zákazníky za různou cenu. Jistou novinkou je větší motor.
Tata doufá, že facelift vyřeší nízké prodeje Nana. Ty během letošního března klesly meziročně o 86 procent na 1.507 exemplářů. Prodejně tak na tom byla lépe třeba i místní verze Škody Rapid. Ještě loni přitom Nano bylo desátým nejžádanějším automobilem v Indii se 76.747 prodanými kusy.