Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dvacet let nového Masarykova okruhu v Brně

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Předposlední červencový víkend na brněnském Automotodromu nepatří pouze Mistrovství světa Superbiků, ale i tradici a vzpomínkám. Přesně před dvaceti lety se totiž brány tohoto závodního okruhu otevřely poprvé.

Na motocyklový přebor Moravy v roce 1987 navázalo společné mistrovství republiky motocyklů a automobilů. Po předehrách už přišly ke slovu podniky nejvyššího formátu - světový šampionát cestovních vozů a Mistrovství světa silničních motocyklů.

Od svého otevření v červnu 1987 hostil nový Masarykův okruh devatenáct závodů Mistrovství světa silničních motocyklů, o světové body tu již popáté bojují jezdci superbiků, doprovázeni stejně důležitými souboji supersportů. Od roku 2000 pravidelně lákají příznivce automobilů na brněnský Automotodrom závody seriálu Mistrovství FIA Grand Tourismo, loni nabídku horkých volantů rozšířilo klání šampionátu A1 GP, v němž se silnými formulovými monoposty soupeří národní týmy prakticky ze všech koutů světa. Opomenout nelze ani brněnské aktivity pořadatelů motocyklových mistrovství Německa a Švýcarska, seriálu UEM Alpe Adria Cup či rakouských a německých automobilových šampionátů. V kalendářích samozřejmě nechybí podniky českého mistrovství motocyklů a automobilů, mezinárodní klubové akce, testovací jízdy, řidičské a závodnické kurzy, různé společenské a firemní prezentace včetně předvádění nových produktů automobilového a motocyklového příslušenství. Permanentnímu využití se těší i speciální minibiková dráha, coby plodná líheň budoucích motocyklových silničářů.

Masarykův okruh v Brně je 5403 m dlouhý, vozovka je 15 m široká, na okruhu je 6 levých a 8 pravých zatáček a nejvyšší stoupání má 7,5 %. Závodníci na okruhu absolvují převýšení 73 m.

Traťový rekord drží s vozem formule 1 David Coulthard, který v roce 2002 jedno brněnské kolo zajel za 1:36,77 min.

Snahou provozovatelů brněnského okruhu i po dvaceti letech zůstává, aby jejich areál sloužil nejen motoristickým podnikům, ale aby se stal rovněž místem, kde obyvatelé Brna a širokého okolí naleznou zábavu i relaxaci. Aby Automotodrom i nadále patřil k chloubám nejenom Brna, ale i jižní Moravy a celé České republiky, prochází infrastruktura areálu zejména v poslední době patřičným omlazovacím procesem. Kromě nových sedadlových tribun, inženýrských sítí a části oplocení plánuje management akciové společnosti Automotodrom Brno pro příští sezónu zásadní obnovu povrchu závodní dráhy. Nové podoby se výhledově dočká i objekt řídící věže.

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Avatar - Falco
19. 7. 2007 21:09
Krásný okruh
Nedávno jsem tam byl na testování se Zondou (mimochodem jediná zavodní Zonda na světě) řekl bych vám za kolik jsme zajeli okruh my, ale nemůžu... Spolu s náma tam kroužilo pár Porschaků (Walter Lechner Racing School) a jeden český Lotus... Jedním slovem nádhera....