Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dvacet procent prodejů automobilky Hyundai letos v Evropě představují elektromobily

Diskuze (20)

Takto vysoké podíly elektromobilů v prodejích nastávají možná dříve, než většina z nás čekala. Je na čase si začít zvykat.

První dva měsíce roku 2022 jen potvrzují trend, který nastal v letech minulých. Podíl elektromobilů, v tomto případě na evropském trhu, letí strmě vzhůru. Dle webu Hyundai Motor se v Evropě za leden a únor povedlo korejské automobilce prodat 57.842 vozidel včetně 11.532 elektromobilů. Tento fakt je o to více působivější, že si v současné chvíli mohou zákazníci vybírat pouze ze tří plně elektrických modelů - Ioniq 5, Ioniq Electric a Kona Electric. 

V roce 2018 tvořila elektrická vozidla v prodejích Hyundaie pouhá dvě procenta. O čtyři roky později tu máme desetinásobný nárůst v podílech na prodejích korejské značky. Evropa je zároveň jeden z nejrychleji rostoucích trhů v oblasti elektromobility a sázka Hyundaie na mohutné investování do elektrických platforem se tak očividně vyplácí. 

Letošní dvacetiprocentní podíl prodaných elektromobilů v portfoliu Hyundaie je dle statistiky Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) vyšší, než udává průměr celkového trhu. V minulém roce bylo v Evropě prodáno 1,21 milionů elektrických vozidel, což činilo 10 % celkového prodeje na starém kontinentu.

Video se připravuje ...

Hyundai Motor si na začátek dekády stanovili jasné cíle. Podíl prodaných elektromobilů v Evropě má činit 69 procent, v USA 58 procent, a v domácí Koreji 36 procent. Už jen z těchto předpokladů je zřejmé, kde bude elektromobilita frčet nejvíce. V roce 2035 automobilka plánuje tržní podíl naplnit do 100 procent (v Evropě).

Hyundai Motor Group má v letošním roce v Evropě patnáctiprocentní podíl mezi prodanými elektromobily. Lepší je pouze Volkswagen Group, jehož podíl činí 21,4 procenta. Za těmito dvěma velkými hráči se dále nachází v přesném pořadí Stellantis, Tesla a Renault-Nissan-Mitsubishi. 

Hyundai však zatím stále nezapomíná ani na protipól. V současné nabídce korejské značky tak ještě najdeme plnokrevné sportovní modely i20 N, i30 N, i30 N Fastback a Kona N s benzínovými motory. Zatím je tedy stále na vás, jakou cestou se vydáte.

Video se připravuje ...

Autor: Dominik Kovář

Diskuze (20)

Doporučujeme

10. 4. 2022 04:24
Re: Pravá tvář nařizované elektrodebility
autoforum jsou parlrntni listy automobilové žurnalistiky.
I čtenáře mají plus mínus identické..
9. 4. 2022 12:01
Re: Ceny..
ICE je dost, cekacky jsoujen na nesmyslne konfugurace, a jak vime ve zdejsi diskuzi si vsichni potrebuji naklikat v konfiguratoru maximalni vybavu co naklikat jde

minulej tyden jsem prebiral do firmy 2 nova auta, a prodejce mel parkoviste plne aut ihned k prodeji, diesely, beniznaky, hybridy, aneb auta maj, ale nemaj na ne zakazniky protoze proste ve vybave schazi neco co zakaznik nutne potrebuje k zivotu a bez toho proste auto nechce, a kdys zjisti ze s tou nutnou vybavou by cekal 3-6 mesicu, tak jde ke konkurenci kde se dozvi cca totez a takhle navstivi nekolik ruznych prodejcu aby pak na internetu vznikl uzasny pribeh o tom ze auta nejsou a ceka se na ne strasne dlouho ;-) jo u Skodovky se ceka dlouho, ale u zbylejch znacek ktyere se v CR prodavaji to tak horke fakt neni
Avatar - Roland Von Wagen
9. 4. 2022 09:21
Tak to je mi šikmýho háčka fakt líto.
Já jsem za celý svůj život potkal dva elektrické Hyundaie. I kdyby se oba prodali letos a mělo to být 20 % prodejů, tak to potěš koště. Ta automobilka je víc v ho*nech než bych si mohl přát :yes:
9. 4. 2022 08:54
Re: Ceny..
Zdá sa, že nerozumieš písanému textu. :-!
9. 4. 2022 03:38
Re: Ceny..
Absurdní elektrofašistické tlachání, nic víc... :-[] :no: