Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Postrach Multivanu? Hyundai Staria se ukazuje ve velké galerii z reálného světa

Stanislav Kolman
Diskuze (63)

Futuristické MPV již odhalilo svůj design a prozradilo české ceny. Až nyní si jej ale můžeme prohlédnout na skutečných fotkách mimo ateliér.

Nutno říct, že Hyundai Staria – rodinná novinka a asi největší současná konkurence VW Multivan T7 – vzbudila pořádné pozdvižení již po svém odhalení. Zaujala totiž uhlazeným futuristickým designem, který spíše než auto připomíná kosmické přibližovadlo. Doposud jsme si vůz mohli prohlédnout jen na „virtuálních“ fotografiích, nyní se nám do rukou dostává i galerie z opravdového světa.

Jak to autu bude na silnicích slušet se můžete přesvědčit výše. My jen připomeneme, že Staria na český trh dorazila s 2,2litrovým turbodieselem CRDi o výkonu 130 kW (177 k), přičemž motor lze kombinovat se šestistupňovou manuální, případně osmistupňovou samočinnou převodovkou. Zmiňovaný Multivan T7 má sice pestřejší paletu motorů – dva benziny, naftu a plug-in hybrid, avšak diesel má nejvyšší výkon 110 kW a čtyřkolku bychom v nabídce hledali marně... zatím.

Staria pojme až devět cestujících, jen nejvyšší a luxusní výbava zůstává vyhrazena sedmi pasažérům. Novinku si už můžete objednat a první zájemci se vozů dočkají již v první polovině letošního roku. Ještě letos se světu představí také užitková verze Van, kterou na trhu očekáváme zhruba za rok.

Video se připravuje ...

Hyundai Staria Tour - české ceny
  2.2 CRDi 2.2 CRDi 4x4
Výkon [kw/min] 130/3800 130/3800
Točivý moment [Nm/min] 430/1500-2500 430/1500-2500
Převodovka 6M/8A 8A
Max. rychlost [km/h] 185 185
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,5/12,4 13,5
Cena Comfort [Kč] 899.990 -
Cena Smart [Kč] 1.049.990 1.149.990
Cena Style [Kč] 1.099.990 1.199.990
Cena Luxury [Kč] 1.399.990* 1.449.990
(*jen 8st. automat, u nižších výbav příplatek +50.000 Kč)
Stanislav Kolman
Diskuze (63)

Doporučujeme

Avatar - Maxmin
12. 9. 2023 15:52
Jsem v šoku
Dnes jsem zkoušel stariu a jsem v šoku z té převodovky a start stopu :-(
Když start stop vypne motor a dupnu na plný plyn, trvá to snad 2-3s než auto nastartuje a pořádně zabere. To je nekonečně dlouho :-D Se svým elektroautem bych byl daleko za křižovatkou dříve, než toto zareaguje... Ale i když se motor úplně nevypne to má dost pomalou reakci.
Navíc mám pocit, že to neřadí moc plynule i když je to měničový automat. Asi má až moc rychlostí, protože i když chci jen trochu zrychlit, kde by starší auto nechalo jen pěkně proklouznout měnič tak toto na chvíli přestane táhnout úplně, podřadí a až pak přijde kopanec. Nevím, jestli bych si na toto zvykl. Třeba proace od bráchy mi připadá takový plynulejší a klidnější, přitom lépe zrychluje.
Ve starších autech jsem měničové automaty miloval. Krásně plynule a taky okamžitě zrychlovaly hned po každém sešlápnutí plynu. A až po hodně výrazném přidání, nebo po kickdownu podřadily. Toto se prostě moc nepovedlo :-(
Jinak auto je moc pěkné, super výhled, má celkem dobře odhlučněný podvozek. Ale ten motor s automatem to zabil
15. 4. 2022 22:52
Pěkné
Myslel jsem, že by mohl být nástupcem mého Véčka, ale nemá 3 plnohodnotné sedačky ve druhé řadě.To je velká chyba. jinak předpokládám, že loketni opěrky a dělené otevírání zadních dveří kufru je možné doobjednat?
8. 4. 2022 07:29
Re: Nekoupil bych si to, ale
udajne jponci maju nejaku extra kontrolu kvality vyroby ale inak je to len o dizajne vo vnutri a prednej masky
5. 4. 2022 21:30
Nesmyslné ''americké'' uspořádání sedadel
Tento Hjondé se nepoučil a opakuje chybu Voyageru - pro aktivní evropské uživatele takových aut je uspořádání sedadel 2/2/3 k prdu, pětičlennou rodinu s plnou polní nepobere, montovat kvůli takovému přešlapu na tento typ auta rakev, to je představa k uzoufání. Řešit by to šlo nákupem okleštěné verze Tour, která je v uspořádání 3/3/3, přičemž sedět ve třech vepředu nepůjde nejspíše vůbec, na zadní lavici také jen nouzově. Ale budiž, převeze zřejmě pohodlně pět lidí. Jen pro převoz plné polní bude třeba vyhodit zadní lavici, ta je nesmyslně nedělená, takže hmotnost bude tak 80 kg a manipulace s ní bude peklíčko. Pro bezproblémovou variabilitu dost velká rána. Takže s radostí zůstávám u stávajícího vozu v logickém uspořádání 2/3/3 s dělenými zadními řadami, které člověk sám dokáže vyjmout i usadit. Přestavba z osmimísta na malou dodávku za 5 min, zpět za 8:-) Do podzemních garáží Staria nevjede a mýtné v některých státech také bude platit až dvojnásobné...Takže naděje na, po praktické stránce, rozumného nástupce do důchodu odcházejících modelů zhasla. A design je kapitola sama pro sebe jak uvnitř tak zvenku. Subjektivně se mi líbí jen zezadu a to pouze ve verzi Luxury, z boku je to skleník na kolech, předek snesitelný, interiér nic moc, korpus palubní desky na mne dýchnul Espacem z dob před pětadvaceti lety. Jestli to v průměru bude jezdit pod 9, budu překvapen. Takže kolik toho tady tak můžou prodat?
Avatar - wakantanka
27. 3. 2022 23:03
Re: Re: Re: 13,5s
Jak vítr to nepoletí, ale ani žádnej louda to taky nebude. On ten Trajet nemal 440 Nm a 8 rýchlostí + VGT.