Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dvě novinky pod kapotou Phaetonů

Jiří Štacha
Diskuze (23)
Volkswagen rozšiřuje nabídku pohonných jednotek pro luxusní limuzínu Phaeton. Zájemcům o tento prestižní vůz jsou nyní k dispozici dva nové agregáty - 4,2 V8 a 5,0 V10 TDI.

Volkswagen rozšiřuje nabídku pohonných jednotek pro luxusní limuzínu Phaeton. Zájemcům o tento prestižní vůz jsou nyní k dispozici dva nové agregáty. Zastánce výkonných zážehových motorů jistě potěší možnost osazení vozu osmiválcem 4,2 V8 a pro příznivce turbodieselů je nově v nabídce desetiválec 5,0 V10 TDI.

Uvedením motoru 4,2 V8 reaguje Volkswagen na silnou poptávku po zážehových osmiválcích (v Německu byla v minulém roce více než polovina všech prodaných limuzín nejvyšší třídy poháněna právě tímto typem motoru). Volkswagen Phaeton osazený zážehovým vidlicovým osmiválcem objemu 4,2 litru dosahuje výkonu 246 kW (335 k) a jeho točivý moment je 430 Nm při 3500 ot/min. S tímto motorem dokáže Phaeton zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,9 s a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Cena Volkswagenu Phaeton 4,2 V8 byla stanovena na 2.383.900 Kč.

Pro příznivce výkonných turbodieselů je v nabídce Phaetonu nově připraven desetiválec 5,0 V10 TDI. Moderní pětilitrový turbodiesel s přímím vstřikováním „čerpadlo-tryska“ je důkazem, že vznětové motory se stále více uplatňují i v segmentu luxusních vozů. Tento motor má zaujmout kultivovaným chodem, úsporností a především svými parametry. Phaeton osazený tímto motorem dosahuje výkonu 230 kW (313 k) při 3750 ot/min. Jeho maximální rychlost je 250 km/h ve které zasáhne elektronický omezovač otáček. S touto dosažitelnou maximální rychlostí je Phaeton v současné době nejrychlejším sériově vyráběným automobilem poháněným vznětovým motorem. Mohutný točivý moment má již od volnoběžných otáček strmou charakteristiku a vrcholí už při 2000 ot/min. hodnotou 750 Nm! Mimořádný zátah tohoto turbodieselu dokazuje i schopnost zrychlení Phaetonu s tímto motorem z 0 na 100 km/h za 6,9 s. Výkonové možnosti Phaetonu poháněného motorem V10 TDI vyniknou ještě více při zohlednění spotřeby, která činí v průměru solidních 11,4 l/100 km! Výkon turbodieselu 5,0 V10 TDI je přenášen na všechna kola prostřednictvím nově vyvinuté šestistupňové automatické převodovky, která umožňuje i manuální řazení. Cena Volkswagenu Phaeton 5,0 V10 TDI je 2.700.400 Kč (o 316.500 Kč více než u 4,2 V8 však poněkud degraduje jeho úspornost).

Jiří Štacha
Diskuze (23)