Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dvoupodlažní autobusy: S 431 DT

Dobré prosvětlení dolního podlaží je nesmírně důležité pro pohodu cestujících
Rozsáhlé nastavení sklonu opěradel tvoří pro dálkový provoz velkou výhodu
Kuchyňka je u dvoupodlažních autobusů téměř nezbytností, protože jsou provozovány na velmi dlouhých linkách
Setra
6 Fotogalerie
Diskuze (1)
Ačkoliv Setra představila novou řadu 500 před třemi lety, dvoupodlažní typ nese „čtyřstovkový“ základ s mnoha úpravami.

Zájezdové autobusy německé značky s pětkou na začátku přišly ve specifikaci Euro VI. Povinnost tohoto emisního požadavku se také vztahuje na dvoupodlažní typy, proto S 431 DT musí téměř rok a půl používat motor Euro VI. U dvoupodlažního typu tedy nastala zásadní modernizace pohonu, se kterou málo viditelně souvisí spousta dalších změn.

Vozidlo o délce 13,89 metru a čtyřmetrové výšce obdrželo 12,8litrový šestiválec OM 471 Euro VI o výkonu 375 kW a točivém momentu 2500 N.m. V rámci loňského uvedení druhé generace tohoto motoru s nižší spotřebou paliva samozřejmě došlo k implementaci do dvoupodlažního typu. O přenos točivého momentu na kola se stará osmistupňová automatizovaná převodovka GO 250 s inteligentním řešením plíživého pohybu vpřed i vzad pro opatrné pojíždění. Nejde o prokluzování spojky a tudíž úbytek její životnosti. Minimální rychlost dovoluje extrémní snížení otáček motoru s pojistkou proti jeho úplnému zastavení.

Autobus s toaletou a kuchyňkou pojme v sériovém uspořádání sedadel 83 cestujících. To je velká výhoda pro dopravce, který náklady na řidiče získává od velkého počtu cestujících.

Patrový autobus splňuje požadavek na maximální počet míst k sezení, což je dané precizním využitím vnitřního prostoru. Verze bez kuchyňky pojme dokonce 87 cestujících. S predikativním tempomatem (PPC) dodávaným na přání, sekundárním vodním retardérem, pomocnými agregáty s vícestupňovým provozem, inteligentním senzorem akumulátoru i možnosti odpojení akumulátoru a systémem řízení palubní sítě přináší tento obr mezi autobusy maximální efektivitu provozu. Úsporná technika s novou generací šestiválce OM 471/II šetří provozní náklady.

Osvědčený dvoupodlažní autobus Setra se špičkovou kvalitou se nepřetržitě vyrábí od roku 2002. Základem jeho úspěchu je maximální počet cestujících na jednoho řidiče a úspornost, která vychází z koncernového vývoje skupiny Daimler.

Vstoupit do diskuze (1)