EICMA 2006: MV Agusta F41000R a Brutale 910
Pro rok 2007 označila MV Agusta svůj supersport F41000R. V tiskové zprávě uvádí výrobce jeden příklad: od roku 1999 MV Agusta dokázala zvednout výkon svého čtyřválce o 37 kW (50 k) a přitom snížit emise až na požadovanou normu Euro 3. MV Agusty mají svůj charakter, sportovního ducha a vysokou kvalitu zpracování.
Design F41000R se odlišuje od ostatních supersportů. Přední kapkovitý světlomet je zasazen do aerodynamické klínovité masky. Zpětná zrcátka dostala směrové ukazatele. Sportovní vzhled podtrhuje výrazně klenutá nádrž a jedna z nejhezčích zadních partií mezi motocykly vůbec.
Ve výbavě nechybí špičkové komponenty, jako je brzdový systém Brembo s předními kotouči o průměru 320 mm a radiálními třmeny; plně nastavitelný podvozek: vpředu je obrácená vidlice Marzocchi R.A.C. s průměrem trubek 50 mm, vzadu je jednoramenná kyvka s centrálním tlumičem Sachs; 17palcová kola z lehkých slitin také od firmy Brembo a pneumatiky Pirelli o rozměrech 120/70 - ZR 17 vpředu a 190/55 - ZR 17 vzadu.
Motoru by se dala věnovat celá kapitola. Popisovat samotnou jednotku a změny, které se na čtyřválci odehrály oproti předchozí verzi, by zabralo také pár řádků, vezmu to stručně: čtyřtaktní, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec s šestnácti ventily a rozvodem DOHC má objem 998 cm3. Výkon agregátu je 128 kW (174 k) v 11 900 ot/min, přičemž omezovač vás zastaví až na 13 tis. otáčkách. Maximální točivý moment 111 Nm nastupuje již v 10 000 ot/min. Síla motoru se přenáší přes kazetovou šestistupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo.
U naháče Brutale 910 se snažili inženýři MV Agusty dosáhnout nastavení, jízdních dojmů a gripu jako u sportovních motocyklů. Nešlo se sice tak daleko, jako u Aprilie, kde byla"svlečena" RSV 1000 R a vzniklo Tuono 1000 R, ale i Brutale 910 má řadu detailů podobných nebo stejných, jako superbike F41000R.
Základem podvozku je trubkový rám, který má vpředu nastavitelnou obrácenou vidlici Marzocchi Magnum s průměrem trubek 50 mm, vzadu je jednoramenná kyvka s centrálním tlumičem Sachs. Motor tvoří čtyřtaktní, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec má objem 909 cm3. S šestnácti ventily a rozvodem DOHC má výkon 102 kW (139 k) v 11 000 ot/min, maximální točivý moment je 96 Nm.
Verze Brutale 910 R je novinkou, vychází z modelu S a má oproti základu pár změn. Prvním rozpoznávacím znakem bude charakteristické zbarvení a pozměněné logo; dále to jsou komponenty z F41000R: sedlo ze speciální kůže, titanové doplňky, brzdový systém Brembo s radiálními třmeny vpředu, přední USD vidlici Marzocchi R.A.C. a 17palcové disky od firmy Brembo.
Brutale 910 R bude možné na přání osadit výfukovým systémem Race a novou řídící jednotkou, což zvedne výkon na 106 kW (144 k) v 11 000 ot/min. Obě dvě verze naháče Brutale splňují přísné emisní normy Euro 3.
Tip: Přečtěte si článek o speciální limitované verzi supersportu MV Agusta F4CC.
Technické údaje | MV Agusta F41000R | MV Agusta Brutale 910 |
Modelový rok | 2007 | 2007 |
Celkové rozměry | délka 2 007 mm | délka 2 020 mm |
Rozvor / výška sedla | 1 408 mm / 810 mm | 1 410 mm / 805 mm |
Motor, objem | 4dobý, řadový 4válec, 998 cm3 | 4dobý, řadový 4válec, 909 cm3 |
Vrtání x zdvih | 76,0 x 55,0 mm | 76,0 x 50,1 mm |
Kompresní poměr | 13,0:1 | 13,0:1 |
Počet ventilů / chlazení | 16 / kapalina | 16 / kapalina |
Výkon | 128 kW (174 k) / 11 900 ot. | 102 kW (139 k) / 11 000 ot. |
Točivý moment | 111 Nm / 10 000 ot. | 96 Nm / 8 000 ot. |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová | řetěz / 6stupňová |
Kola (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 190/55 ZR17 | 120/70 ZR17, 190/55 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2x kotouč 320 mm, 4pístek, radiální | 2x kotouč 310 mm, 6pístek |
Brzdy vzadu | 1x kotouč 210 mm, 2pístek | 1x kotouč 210 mm, 2pístek |
Přední vidlice | USD vidlice, průměr 50 mm | USD vidlice, průměr 50 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič | kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž (z toho rezerva) | 21 (4) l | 19 (4) l |
Suchá hmotnost | 192 kg | 185 kg |
Poměr (koně na tunu) | 906 | 751 |
Cena | nz | nz |