EICMA 2006: MV Agusta F4CC (představení)
"Rozhodl jsem se dát tomuto motocyklu mé jméno, protože tohle je můj sen," řekl Claudio Castiglioni, generální ředitel MV Agusty. Proto motocykl nese iniciály "CC". Castiglioni dal pouze na své pocity, řídil se vnitřním instinktem a vytvořil sportovní motorku se zvláštním velkolepým nádechem. Supersportovních F4CC bude pouze 100 kusů v limitované edici, ale bude mít vše, co má tak ojedinělý kousek mít: smyslná design, pečlivost a smysl pro detail, ruční skládání, exkluzivní materiály a nejnovější technologie pro maximální výkon.
Čísla pro novou MV Agustu mluví za vše: nejvyšší rychlost dosahuje 315 km/h a tahle ďáblice by jela ještě více, ale je limitována specifikací pneumatik. O design se zasloužil Castiglioniův přítel, Massimo Tamburini, jehož jméno se v nedávné minulosti také objevilo na jedné modelové řadě MV Agust.
Prvopočátek vývoje F4CC se odehrál v závodním oddělení, ale pro svůj zvětšený objem motoru se nakonec motocykl neobjeví v šampionátu Stock 1000, kde MV Agusty řádí, jak černá ruka. A protože se sny většině lidí zdávají přes noc ve spánku, dal Claudio Castiglioni svému modelu černou barvu. Každý zákazník, který si F4CC pořídí, dostane ve speciální krabičce identifikační údaje a osvědčení o původu a pravosti motocyklu. Navíc mají všechny motorky této řady na brýlích platinovou destičku, kde je ručně vyryto pořadové číslo limitované edice.
Nová MV Augusta F4CC stojí na absolutním vrcholu hierarchie modelové řady F4. Hlavní rozdíly od "komerčního" modelu F4R patří: F4CC má více než 90 procent všech částí ručně seskládány; brzdová a spojková páčka, jejichž konec se v případě pádu ohne; motor má zvětšený objem na 1 078 cm3 a spolu se speciálním titanovým výfukovým systémem disponuje výkonem 147 kW (rovných 200 k); nový rozvodový systém; menší alternátor a závodní brzdový systém Brembo Racing Monoblock.
Pohonnou jednotkou je čtyřtaktní, kapalinou chlazený řadový čtyřválec má objem zmiňovaných 1 078 cm3. Oproti F4R se zvedl zdvih ze 76 mm na 79 mm, vrtání zůstalo stejné 55 mm. Za kompletním naladěním agregátu stojí Andea Goggi šéfmechanik závodního oddělení, který si vzal za cíl zlepšit dynamiku a výkon během celého rozsahu otáček. Motor má mimo jiné přepracovaný rozvodový systém, větší ventily z titanu, odlehčené písty, modifikovanou vačkovou hřídel, změny a převodovce a kompletně nový titanový výfukový systém. F4CC splňuje emisní normu Euro 3.
Komu se tento supersportovní skvost líbí, bude se muset připravit na závratnou cenu 100 tis. eur.
Vedle této motocyklové perly se na výstavě ukázala "běžná" verze, MV Agusta F41000R a naháč Brutale 910R, oba motocykly v lehkém faceliftu pro rok 2007. Informace o této dvojici vám přineseme v dalších dnech.