19.6. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Audi A1 oficiálně: Ryze benzinové motory v dynamičtějším těle a balík technologií k tomu

 

Nejmenší automobil v nabídce čtyř kruhů odhaluje svá poslední tajemství. Zapomeňte na diesel, přivítejte svěží vzhled a řadu bezpečnostních asistentů.

Model Audi A1 se ještě coby koncept představil na tokijském autosalonu v roce 2007. Sériová produkce započala roku 2010, o dva roky později se vůz dočkal i pětidveřové varianty Sportback. Před třemi lety došlo na drobné omlazovací retuše a s počtem 830.000 prodaných kusů tohoto modelu po celém světě přišla řada na druhou generaci.

Základ novinky tvoří platforma MQB A0, jíž automobil sdílí s Volkswagenem Polo či Seatem Ibiza. Dík nové podlaze má vůz dynamičtější proporce, je delší, širší a nižší. Konkrétně se bavíme o délce 4030 mm, šířce 1740 mm a výšce 1410 mm, ve srovnání se sourozeneckým Polem je A1 o rovných 50 mm nižší. O výrobu se postará továrna Seatu ve španělském Martorellu.

Nové Audi A6 Allroad se blíží. Mrkněte na fotky jeho prototypu

Design automobilu odhalila série uniklých fotografií už před několika hodinami. Víme tedy, že novou generaci zaručeně poznáme díky přepracované přídi s proužkem tří otvorů nad maskou chladiče, která (alespoň dle marketingových hlav Audi) nechává vzpomenout na model Quattro Sport z osmdesátých let. Novinkou jsou taktéž světlomety s technologií LED či osmnáctipalcová hliníková kola.

Moderního vzhledu se dočkal také interiér, který ve srovnání s předchůdcem sází na líbivější materiály a pestřejší barevné kombinace. Vysunující se obrazovka na vrcholu palubovky je minulostí, nahradil ji informační systém MTI s dotykovým displejem zapuštěným přímo do palubní desky. Z logiky věci tady Audi nemohlo aplikovat řešení se dvěma obrazovkami, které jsme si osahali v modelech A8, A7 či A6. Vrcholová výbava dostane displej s rozměrem 10,1 palce, pro nižší provedení bude k dispozici 8,8palcová obrazovka. Každé nové Audi A1 však dostane digitální přístrojový štít namísto analogových budíků, počítá se i s možnostmi Apple CarPlay a Android Auto pro spojení s chytrými telefony.

V roce 2025 bude každé druhé prodané auto SUV, tvrdí Audi

Z balíčku asistenčních a bezpečnostních systémů vypíchněme varování před opuštěním jízdního pruhu, adaptivní tempomat s funkcí automatického brzdění, nechybí ani asistent pro jízdu v kolonách či přednárazový systém s detekcí vozidel, chodců a cyklistů.

Audi slibuje zlepšení v oblasti praktičnosti. Kapacita zavazadelníku vzrostla na 335 litrů (ve srovnání s předchůdcem polepšení o 65 l), sklopení zadních sedaček pak nabídne velkorysých 1090 l. Nová architektura a větší rozměry prý přinesou i více prostoru pro posádku.

Na rozdíl od sesterských modelů Polo a Ibiza nebude nové Audi A1 osazeno jediným dieselovým agregátem. Paletu jednotek otevírají litrové tříválce TFSI s výkony 70 a 85 kW, které se po novém označují coby 25 TFSI a 30 TFSI. Štítek 35 TFSI je vyhrazen patnáctistovce se 110 kW, avšak ani to není absolutní vrchol. Tím se stane zážehový dvoulitr se 147 kW (40 TFSI).

Ve všech případech jde o auta s pohonem předních kol. Motory lze párovat s manuálním šestikvaltem či sedmistupňovou dvouspojkou. Změna nastává až u nejsilnějšího provedení, které dostane samočinnou převodovkou S tronic se šesti stupni. Zákazníci mohou vybírat ze tří podvozků: kromě standardního připravilo Audi ještě sportovnější variantu a řešení s adaptivními tlumiči.

Spolupracujeme s TipCars.com
Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství

Americký výrobce čipů Qualcomm obvinil technologickou…

Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu

Sjezd hlavní britské opoziční strany přijal usnesení o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A1 oficiálně: Ryze benzinové motory v…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Šéf Toyoty se vozí v unikátní limuzíně. Používá luxusní Century GRMN Šéf Toyoty se vozí v unikátní limuzíně. Používá luxusní Century GRMN

Když Toyota dříve prohlásila, že chce v budoucnu nabízet…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 



Audi S1 bude! Dorazí příští rok se čtyřkolkou a výkonem 250 koní Audi S1 bude! Dorazí příští rok se čtyřkolkou a výkonem 250 koní

Čtyři kruhy sází u nové generace modelu A1 výhradně na…

Nová Audi A1 je stvořena pro digitální svět. Už jsme v ní seděli Nová Audi A1 je stvořena pro digitální svět. Už jsme v ní seděli

Nejmenší hatchback se čtyřmi kruhy ve znaku se…

 



 
Fiat Regata (1983-1995): Pohledný sedan se představil před 35 lety v Brně

Fiat Regata: Pohledný sedan se ve světové premiéře představil před 35 lety... V Brně!

Včera

Fiat Regata navázal na úspěšné Ritmo, jen přidal stupňovitou záď a později i praktické kombi.




Blesk.cz

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně na dialýze!

Janu Dostálovi (76) selhaly ledviny: 13 hodin týdně…

Selhávající ledviny a nutnost pravidelně docházet do nemocnice na dialýzu. Bývalý ekonom Jan Dostál (76) patří…

 

iSport.cz

Machovský litoval vyrovnávacího gólu: Někomu puk proletěl i kolem trenek

Machovský litoval vyrovnávacího gólu: Někomu puk…

Nechybělo málo a připsal si další nulu proti stejnému soupeři. Brankář Sparty Matěj Machovský dlouho držel šance…

Sparta mění ředitele! Přichází Čupr, Kotalík zůstává v představenstvu

Sparta mění ředitele! Přichází Čupr, Kotalík zůstává…

Fotbalová Sparta posílí a pozmění své vedení. A změna to nebude jen kosmetická. Do pozice generálního ředitele…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…