Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen I.D. Neo
Volkswagen I.D. Neo
Volkswagen I.D. Neo
Volkswagen I.D.
19 Fotogalerie

Elektrická éra Volkswagenu se blíží. Tohle jsou první snímky sériového I.D. Neo

Volkswagen v příštím roce zahájí svoji elektrickou éru, kompaktním elektromobilem I.D. Neo, který nahradí dnešní e-Golf.

Volkswagen chce v příštím roce zahájit revoluci podobně, jako se to kdysi povedlo s lidovým Broukem. Představí prvního zástupce své nové elektrické rodiny I.D., kompaktní hatchback I.D. Neo. Automobil o velikosti Golfu už pilně testuje v Jižní Africe.

Tam prototypy připraveného elektromobilu zachytil i jistý Theo Calitz, který se jejich snímky pochlubil na svém twitterovém účtu. Automobil zatím zůstává ukrytý pod poctivou vrstvou kamufláže, přesto je patrná jeho silueta nebo aerodynamická kola.

Novinka má tvarově vycházet z konceptu I.D., který v roce 2016 příchod modelu poprvé naznačil. Šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff tvrdí, že budou zachovány jeho rozměry, designové prvky nebo velikosti kol. Jak ale dokazují snímky prototypů, třeba světla se promění, a to vpředu i vzadu.

Sériový kompaktní automobil zatím označovaný jako Volkswagen I.D. Neo bude postaven na základech nové architektury MEB, vyvíjené primárně pro užití v elektrovozech. Vyrábět se bude v továrně ve Cvikově, která bude nově přizpůsobena produkci elektromobilů, představen má být v listopadu 2019. Volkswagen přitom slibuje dostupnou cenovku, která se má pohybovat na úrovni dieselového Golfu. Kabina má pak poskytnout prostornost na úrovni Passatu.

Nabídnout má tři varianty výkonu baterií. Základ mají tvořit baterie s kapacitou 48 kWh, se kterými má Neo dle metodiky WLTP urazit 330 kilometrů na jedno nabití. Druhá, 55kWh varianta ujede asi 450 kilometrů, dojezd vrcholné verze s 62 kWh by se pak měl pohybovat okolo 550 kilometrů.

Volkswagen I.D. Neo bude prvním, avšak ne jediným zástupcem elektrické rodiny I.D. Německá značka již potvrdila příchod crossoveru vycházejícího z konceptu I.D. Crozz a velkoprostorového modelu na bázi konceptu I.D. Buzz. Počítá se také s elektrickým sedanem (I.D. Lounge) a elektrickým kombi (I.D. Aero), které by ale měly být nabízeny jen v Číně a USA. Platformu MEB pak využijí i další značky koncernu VW Group, které na ní mají do roku 2022 představit 27 elektromobilů.