Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrická Porsche 718 Boxster a Cayman vstoupí na trh v roce 2023

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Porsche 718 Boxster a Cayman se ve své nové generací představí i v provedení s čistě elektrickým pohonem. Ten má disponovat výkonem kolem 400 koní.

Porsche své modely Boxster a Cayman proměnilo v elektromobily již několikrát, ale pokaždé se jednalo pouze o vývojové prototypy. Nejprve se tak stalo v roce 2011, když byl představen Boxster E a podruhé pak v roce 2017, kdy došlo k odhalení elektrického kupé Cayman e-volution.

Na trh tyto modely sice nezamířily, ale příští generace dvojice 718 Boxster a Cayman se již vedle konvenčních verzí s přeplňovanými plochými čtyřválci a snad i atmosférickými šestiválci dočká i čistě elektrických provedení. Podle informací, které zveřejnil magazín Car, se jich máme na trhu dočkat v roce 2023.

Základem pro elektrické modely 718 Boxster a Cayman má být hliníkový monokok, který umožní provedení s pohonem zadních nebo všech kol při využití elektromotorů usazených u poháněných náprav. Standardem má být údajně systém s výkonem kolem 294 kW (400 k), který zajistí u sportovních vozů značky Porsche očekávané dynamické schopnosti.

Podle neoficiálních informací mají elektrické modely 718 Boxster a Cayman sdílet komponenty s dalšími sportovními elektromobily značek koncernu Volkswagen a to konkrétně s připravovaným Audi TTE a Lamborghini, oživujícím jméno Urraco, které v sedmdesátých letech neslo 2+2místné kupé s osmiválcem před zadní nápravou.

Porsche s elektrickými verzemi modelů 718 Boxster a Cayman naváže na již nabízený elektromobil Taycan, který má v příštím roce doplnit odvozený model Cross Turismo a v roce 2021 i čistě elektrický model Macan.

Zdroj: Car, Motor1

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
11. 11. 2019 18:21
Trochu neskoro :(
Boxter je idealny na vyriesenie otazky ci ludia budu mat vobec zaujem o EV verziu popularneho na sofera orientovaneho sportiaka, dufal som ale, ze to pride skor ako 2023. Mna osobne by nezaujali, v sportiaku chcem atmosferu a elektromotor pre ten najlepsi zvuk a najlepsiu reakciu na plyn, bez narocneho a draheho servisovania zbytocne komplexneho ICE s niekolko nasobnym preplnovanim na potlacenie turbodiery.