Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Taycan dojede dále. Rozšiřuje nabídku o novou variantu

David Bureš
Diskuze (66)

Taycan ve variantě 4S je možné pořídit se dvěma druhy baterie. S tou lepší dojede až 463 kilometrů.

Porsche v září odhalilo svůj vůbec první sériový elektromobil, napjatě očekávaný Taycan. Debutoval ve verzích Turbo a Turbo S lákajících především na jízdní parametry. Už měsíc po premiéře se však nabídka Taycanu rozšiřuje. Přichází nová základní verze Taycan 4S, která zase vyzdvihuje svůj dojezd.

Taycan 4S je možné pořídit se dvěma druhy baterie. Standardně dodávaná, tzv. Performance poskytuje kapacitu 79,2 kWh. K dispozici je však i lepší, tzv. Performance Plus, použitá už v Taycanu Turbo a Taycanu Turbo S, jejíž kapacita činí dokonce 93,4 kWh.

S tou Taycan 4S ujede podle metodiky WLTP až 463 kilometrů, zatímco dojezd základní varianty činí 407 km podle WLTP. Taycan Turbo S ujede 412 kilometrů, Taycan Turbo pak 450 km.

Použité baterie nicméně ovlivňují také výkon Taycanu 4S, což není zrovna zvykem. Se slabšími bateriemi toto provedení má 390 kW, se silnějšími pak o 30 kW více. Obě každopádně zrychlí z 0-100 km/h za rovné čtyři sekundy a jedou nejvyšší rychlostí 250 km/h.

Jak z názvu vyplývá, Taycan 4S má poháněná všechna kola, což zajišťuje dvojice synchronních elektromotorů. Jeden je u přední nápravy, druhý u zadní, s dvourychlostní převodovkou. Takovou koncepci nicméně užívají také dříve představené modely.

Čím se však novinka liší, jsou kola. Použité devatenáctky jsou aerodynamicky optimalizované, rýsují se za nimi červeně nalakované brzdové třmeny. Přední kotouče s šestipístkovými třmeny mají mimochodem 360 mm, zatímco ty zadní, s čtyřpístkovými brzdiči 358 mm. Lehce upraven je také přední nárazník, boční prahy nebo zadní difusor, které jsou všechny lakované v černé barvě.

Základní výbava mimo jiné zahrnuje diodové světlomety, adaptivní vzduchový podvozek, elektricky ovládaná přední sedadla nebo multimediální systém s centrální obrazovkou s úhlopříčkou 10,9 palce. Základem je kožené čalounění, vůbec poprvé lze ale pro Taycan pořídit i nekožené, vyrobené z recyklovaných materiálů.  

Porsche Taycan 4S je možné objednávat už nyní, první kusy se však u prodejců objeví až v lednu 2020. Česká cena zatím zveřejněna nebyla, v Německu nicméně činí 105.607 eur, včetně místních daní, což je v přepočtu asi 2,73 milionu korun.

Porsche Taycan: Technická data dostupných variant
Verze 4S Turbo Turbo S
Největší výkon [kW] 390 (420) 500 560
Točivý moment [N.m] ? 850 1050
Max. rychlost [km/h] 250 (250) 260 260
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,0 (4,0) 3,2 2,8
Kapacita baterie [kWh] 79,2 (93,4) 93,4 93,4
Kombinovaná spotřeba [kWh/100 km] 24,6 (25,6) 26 26,9
Dojezd dle WLTP [km] 407 (463) 450 412
Základní cena [Kč] ? 4.159.530 5.069.530
David Bureš
Diskuze (66)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
15. 10. 2019 09:51
Re: A takove pekne misto to bylo...
Jaký kdysi = to se přece řeší furt https://www.hifi-voice.com/ jen to už neni socialisticky omezený na 3 značky
Avatar - KANKUNEN
15. 10. 2019 07:52
Re: A takove pekne misto to bylo...
Alternativa k Zemanovi byl politicky korektní vítač a Angelinin vlezdo***ka. Taky špatně.
Avatar - KANKUNEN
15. 10. 2019 07:49
Re: A takove pekne misto to bylo...
Kamaráde, kdysi se taky řešilo jestli hraje lépe Technics, Sony nebo Aiwa. Teď se na jméno flashky ani nepodíváš. Mladí kluci už nemají plakáty aut u postele. EU se chová stejně jako by si v Lošticích dali normy na tvarůžkový smrad až by nakonec raději vozili syrečky z Číny.
Avatar - pradeda777
14. 10. 2019 23:30
Re: A takove pekne misto to bylo...
Mám neblahé tušení, že konec tohoto krásného místa nastal bohužel se Zemanem..... :-!
Avatar - fOE
14. 10. 2019 22:42
Re: A takove pekne misto to bylo...
Tak to bylo vzdy, vzdy tu byla kritiky-hodna politika (euronormy, vnuceni dpf, turba stridajici atmo...), ale neprozivalo se to tak jako v posledni dobe. Nevim jestli se mi to jen zda, jestli pretekl pohar anebo nas ceka, no, nakonec i ten Zeman, i tady... ;-\