Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické Volvo XC40 se blíží. Chce být jedno z nejbezpečnějších aut na trhu

David Bureš
Diskuze (5)

Nabídku Volva XC40 již brzy doplní další varianta. Po zážehové, vznětové a plug-in hybridní dorazí také elektrická.

Volvo je velký propagátor elektrifikace své nabídky, vždyť plug-in hybridní provedení dnes už nabízí u všech svých dnešních modelů. Elektromobil však v portfoliu značky zatím chyběl, což se však již brzy změní. Ještě letos se světu představí elektrická verze XC40.

I přes nový druh pohonu autu zůstane typický charakter Volva – důraz na bezpečnost. „Ať už auto pohání vpřed cokoliv, spalovací motor nebo elektromotor, Volvo pořád musí být bezpečné,“ zdůrazňuje Malin Ekholm, šéf divize bezpečnosti švédské automobilky s tím, že elektrická XC40 bude jedno z vůbec nejbezpečnějších aut, která kdy Volvo postavilo.

Platforma CMA, základ auta, je sice natolik univerzální, že umožňuje zástavbu různých alternativních druhů pohonu, ať už hybridního nebo čistě elektrického, přesto automobilka u elektrické XC40 musela upravovat konstrukci, aby si zachovala vysokou úroveň bezpečnosti.

Video se připravuje ...

Konstruktéři museli kompletně přepracovat přední partii vozu, aby ji kvůli chybějícímu motoru pod kapotou zesílili. Jen tak XC40 EV mohlo splnit bezpečnostní standardy značky. Zesilovala se ale také záď, kde elektromotor byl integrován do konstrukce pro snížení zátěže na posádku při nárazu, díky lepšímu rozložení sil působících na kabinu v případě kolize.

Myslelo se také na dostatečné zabezpečení akumulátorů v případě nehody. Baterie jsou podobně jako v jiných elektrovozech umístěny pro snížení těžiště v podlaze, Volvo však na rozdíl od konkurence nezdůrazňuje pozitivní vliv tohoto řešení na jízdní vlastnosti vozu, jako spíše snížení rizika převrácení automobilu. Chrání je speciální bezpečnostní klec, tvořená hliníkovým rámem, která zapuštěním do středu karoserie vozu vytváří kolem baterie dostatečnou deformační zónu.

Bezpečnost aut ale už dávno není jen o bytelné konstrukci, prim hrají i různé asistenční systémy, což je i případ Volva. XC40 EV tak jako první model značky dostane novou platformu pokročilých řidičských asistenčních systémů (ADAS), vyvinutých s firmou Veoneer. Jedná se o aktivní bezpečnostní systém, jehož součástí je sada radarů, kamer a senzorů. Je modulární, což umožňuje jeho další rozvoj a doplnění o další pomocníky pro autonomní jízdu.

Volvo XC40 bude v elektrické podobě oficiálně představeno 16. října. Již předtím však automobilka zveřejní další detaily o této novince.  

David Bureš
Diskuze (5)

Doporučujeme

27. 9. 2019 04:35
Re: 1 000 000 mil
Zákon bol schválený na 10000 a šrotovné za 15. ročné auto 35% do 10000, malo byt aj na LPG, CNG, elektro a plugin. Ale bude z toho iba na elektro 8000 a plugin 5000 a len autá do 50000,-
26. 9. 2019 07:19
Re: 1 000 000 mil
To, že jsem velmi kritický k elektrohujerům ještě neznamená, že e-auto je špatně - ale až to bude dávat ekonomický a užitný smysl. Samozdřejmě že něco, jehož cena zahrnuje ze 2/3 daň, není dotované.
Avatar - Beefcake
26. 9. 2019 00:53
Re: 1 000 000 mil
U nas bude dotacia na EV 8000€. Tesis sa ?
25. 9. 2019 18:17
1 000 000 mil
Údajně byl úspěšně dokončen vývoj aku se životností 4 000 nabití se ztrátou kapacity do 10%, tedy 1 mil. mil. Tak to je konečně pozitivní zpráva pro e-auta. Cenu teď neřeším.