Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Dodge Charger Daytona R/T skončí. Nikdo ho nechce

Dodge Charger Daytona R/T
Dodge Charger Daytona R/T
Dodge Charger Daytona R/T
Dodge Charger Daytona R/T
105 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Americká automobilka z nabídky vyškrtne základní variantu elektrického kupé. Jeho silnější sourozenec ovšem zůstane. Portfolio navíc rozšíří čtyřdveřový sedan a přeplňovaný šestiválec.

Elektřina zatím není tak žhavým zbožím, jak politici, úředníci a následně i lidé z automobilek očekávali. Lokálně bezemisní pohon totiž dává smysl pouze relativně malému počtu lidí, kteří mohou energii dobíjet z domácího, tedy levnějšího zdroje. Veřejné nabíječky jsou totiž obecně dost drahé, často obsazené nebo nefunkční.

Ostatně i proto většina výrobců své plány na kompletní přechod na elektrické portfolio posouvá, případně některé projekty zcela ruší. Americká značka Dodge z trápícího se koncernu Stellantis patří mezi ty odvážnější. Představila totiž čistě elektrického nástupce oblíbeného modelu Charger, který v minulosti sázel i na extrémně výkonné osmiválce. Jenže elektřina evidentně netáhne tolik, jak si představitelé Dodge slibovali.

I proto z nabídky brzy vypadne základní varianta Chargeru Daytona s přídomkem R/T (zkratka Road/Track). Té k pohonu slouží dvojice elektromotorů G2500, každý s výkonem až 250 kilowattů. Systémový výkon je ovšem snížen na stále dostatečných 340 kW, přičemž točivý moment dosahuje 574 Nm. Základní cena startuje na 59.595 dolarech (asi 1.328.000 Kč), díky dotaci a dalším zvýhodněním ovšem američtí zájemci mohou ušetřit dalších devět tisíc dolarů, tedy zhruba 200 tisíc korun. U některých prodejců lze ovšem nový exemplář pořídit za výrazně nižší částky, které se pohybují v přepočtu okolo 800.000 Kč.

Video placeholder
Dodge Charger Daytona Scat Pack • Zdroj: Dodge

Po konci varianty R/T v nabídce zůstane pouze vrcholné provedení Daytona Scat Pack, taktéž s dvojicí elektromotorů, které ovšem disponují systémovým výkonem 470 kilowattů a maximálním točivým momentem 849 newtonmetrů. Tahle varianta vyjde na 68.195 dolarů, se započtením bonusů se ovšem cena sníží na přijatelnějších 60.328 dolarů (1,34 milionu korun).

Vedle méně pozitivním zpráv pro nový charger ovšem přicházejí i ty optimistické. Od příštího roku nabídku rozšíří také čtyřdveřová varianta v podobě klasického sedanu, který místo elektřiny vsadí na benzin. Pod dlouhou kapotou totiž bude burácet přeplňovaný řadový šestiválec Hurricane o objemu 3,0 litru s dvěma turbodmychadly.

Zdroj. Carscoops a Dodge, video: Dodge