Elektrický Dodge Charger se neprodává. Pomoci mají statisícové slevy
Nová generace americké legendy Dodge Charger mnohé fanoušky zklamala. Podepisuje se to i na bídných prodejních číslech, na což Dodge nezvykle brzy reaguje obrovskými slevami.
Automobilka Stellantis hlásí problémy už delší dobu a platí to obzvláště pro její americké značky. Těm vůbec nepomáhá chaotické vyhlašování cel současným prezidentem, v nejisté situaci ale byly už předtím. Dodge má dnes jen tři modely, přičemž Durango se blíží svému konci, Hornet je přeznačkovaná Alfa, a Charger se prodává hůře, než se očekávalo.
Náhrada za kupé Challenger a sedan Charger se nejprve ukázala v elektrické formě, což fanoušky amerických muscle kár rozhodně nenadchlo. Později se ukázala také spalovací verze, jenže ta místo osmiválce používá jen přeplňovaný šestiválec. Sice má technické specifikace lepší, než dřívější motor, jenže podle fandů to už prostě není ono.
V současné době se každopádně dá koupit pouze elektrická varianta Chargeru, a na spuštění výroby šestiválce se stále čeká. Věci zjevně nejdou podle plánu, protože američtí dealeři už na auto dávají velké slevy. Obvyklý postup u očekávaných novinek, zejména těch sportovních, je přitom opačný. Dealeři si k doporučené ceně (MSRP) přidávají tisícové příplatky, kterými si chtějí na chtivých zájemcích zvýšit marže.
Dodge nedávno rozeslal bulletin s oznámením slevy 7.500 dolarů (asi 165.000 Kč) na nákup nového Chargeru Daytona. V některých částech Spojených států se ale slevy dle lokálních pobídek zvýšily až na 12.500 dolarů (asi 275.000 Kč). Už dříve Dodge také snížil ceny leasingu, které teď začínají na 299 dolarech (asi 6.600 Kč) za měsíc. Právě vysoká cena je jedním z důvodů neúspěchu novinky, která na domovském trhu startuje na ceně 59.595 dolarů, tedy v přepočtu 1.315.000 Kč. Předchozí spalovací verze přitom začínala někde na 750.000 Kč.

Za první čtvrtletí tohoto roku se prodalo 2.999 kusů Chargeru, což může stále zahrnovat i skladovky předchozí generace, která se přestala vyrábět v prosinci 2023. Meziročně jde o propad 71,9 %, a Charger je až 187. nejprodávanějším vozem Spojených států. Vylepšit by to měl chystaný spalovací Charger Sixpack, u kterého se spekuluje o startovací ceně kolem 800.000 Kč.
V Dodge se ale snaží zvýšit atraktivitu důležitého modelu i jinými způsoby. Už dříve jsme psali o návratu osmiválců, které přišly v nemilost pod dřívějším šéfem Carlosem Tavaresem. Charger už nebyl vyvíjen s možností instalace motoru HEMI, a podle Dodge se tam prostě nevejde. Podle zdrojů z automobilky se přesto na možnosti zástavby osmiválce do vozu pracuje, a nedávno dokonce na veřejnost prosákly fotky Chargerů s upravenou stěnou mezi motorovým prostorem a kabinou.
Zdroj: Motor1 I Video: Dodge