Elektro-Smart nové generace míří do Ženevy
Značka Smart představí na ženevském autosalonu koncept elektrického kabrioletu. Sériová výroba studie Forspeed není v plánu, tvary elektromobilu ale mají naznačit, jak budou vypadat budoucí Smarty.
Přídi elektromobilu dominuje protáhlá přední mřížka, tvořená šestiúhelníkovými otvory, která rozšiřuje celkový postoj automobilu. Právě toto řešení se má v budoucnu dostat do sériové výroby. Zachovány by měly být i mohutné kulaté světlomety, otázkou je, jestli sériové provedení použije diody tak jako koncept.
Posádku před větrem chrání jen minimalistický větrný štít s dvěma oblouky před každým sedadlem.
Záď konceptu používá stejné prvky jako příď. Podobné jsou jak svítilny, tak dva otvory v nárazníku. Logo značky umístěné mezi bezpečnostními oblouky, chránícími posádku při převrácení, elegantně ukrývá zásuvku na dobytí auta.
Jednoduchý kokpit automobilu je čalouněn hnědou kůží s kontrastními hnědými detaily, jakými jsou část věnce volantu a řadicí páka. Bezpečnostní pásy a část palubní desky používá zelenou barvu, středový panel kombinuje hliník a plast.
Zajímavostí je prostor pro iPhone před sedadlem spolujezdce, jehož kaplička má stejný tvar jako přístrojová deska před řidičem. Podle slov vedení značky mají interiéry budoucích Smartů nabídnout podobné individuální možnosti jako konkurenční Fiat 500 či Mini Cooper.
Forspeed je poháněn vzadu umístěným elektromotorem o výkonu 30 KW, který již používá sériový Smart ForTwo electric drive II. Výkon však může být dočasně zvýšen pomocí funkce overboost, která po stisknutí příslušného tlačítka zvýší výkon motoru o dalších 5 kW. Udávaná maximální rychlost je 120 km/h, dojezd vozu je 135 km.
Energie elektromotoru je čerpána z lithium-ionové baterie s kapacitou 16,5 kWh. Rychlé nabití na 80 % kapacity má podle Smartu trvat 45 minut.
Vedle konceptu Forspeed se na ženevském autosalonu opět ukáže i studii elektrického skútru a jízdního kola, které byly představeny již na podzim v Paříži.
Nové modely značky Smart se objeví v roce 2014. Vedle nástupce dvoudveřového ForTwo se do výroby vrátí i čtyřmístné ForFour.
Pro značku Smart to není poprvé, kdy představila model bez střechy. Nejvíce pozornosti na sebe upoutal Smart Crossblade z roku 2002, který se nové studii svými tvary velice podobá. Modelu Crossblade však vedle střechy chyběly i dveře. Vedle toho Smart prodával i „konzervativnější“ modely bez střechy – Smart Roadster a Smart ForTwo Cabrio.