Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily Nissanu budou i sportovní a zábavné

Michal Fokt
Diskuze (3)
Jeden za šéfů Nissanu dává naději, že příští elektromobily značky nebudou jen nudná, ekologicky šetrná přibližovadla.

Nissan vyvíjí novou platformu. Také už vás tyhle "platformové newsy" drtí? Ovšem pozor, nemuselo by to být tak suché, jak se na první pohled zdá. Podle Nissan Senior Vice Presidenta Shira Nakamury půjde o modulární platformu, umožňující jak montáž spalovacího motoru, tak pohonného elektrického systému a to bez nutnosti dělat jakékoli kompromisy.

Nakamura prozradil Auto Expressu, že Nissan chce na této platformě rozšířit nabídku elektrických aut a dalším přírůstkem může být crossover nebo - sportovní vůz! Automobilka tyto choutky naznačila už v roce 2011 konceptem Esflow s rysy modelu 370Z, jenž neměl návaznost na žádný následný produkční model a je tedy zřejmé, že tato myšlenka leží v hlavně designérů, inženýrů a produktových plánovačů už delší dobu a má tedy slušné šance na realizaci s technikou poněkud pokročilejší, než jaká byla na začátku desetiletí.

Poté, co se Nissan rozhodl ukončit projekt IDx a postesknutí bývalých manažerů Nissanu, že automobilka příliš lpí na ekologii, by elektrický sporťák dával z pohledu budování image určitě smysl. Ale platforma ještě ani není vyvinutá, natož pak vůz na její bázi, Nakamura však slibuje, že by tu nový elektrický model měl být do pěti let.

Michal Fokt
Diskuze (3)
Avatar - pelikoš
20. 4. 2016 12:41
Re: Paradox
nissan leaf byl od začátku navrhován jako elektroauto
13. 4. 2016 00:50
Paradox
Je paradox, že to, co jsme všichni pokládali za výhodu stávajících automobilek oproti Tesle, totiž hotové podvozkové platformy, se dnes ukazují jako nevýhoda a brzda. Protože všechny stávající automobilky se snaží napasovat elektromobil na to co mají a ono se to moc nedaří. Zatímco Tesla si udělala podvozek zcela nový, zaintegrovala do něj baterii a je o pětiletku dále.
13. 4. 2016 00:49
Paradox
Je paradox, že to, co jsme všichni pokládali za výhodu stávajících automobilek oproti Tesle, totiž hotové podvozkové platformy, se dnes ukazuje jako nevýhoda a brzda. Protože všechny stávající automobilky se snaží napasovat elektromobil na to co mají a ono se to moc nedaří. Zatímco Tesla si udělala podvozek zcela nový, zaintegrovala do něj baterii a je o pětiletku dále.