Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emisní skandál VW se prý nakonec benzinu netýká

redakce AUTO.CZ
Diskuze (41)
Technici automobilky Volkswagen řekli vyšetřovatelům, že u některých vozů VW, Audi a Porsche s benzinovým motorem se mohlo manipulovat s emisními testy. Napsal to německý list Bild am Sonntag s odvoláním na vnitřní dokumenty a výpovědi svědků.

Ministerstvo dopravy však později oznámilo, že informace, které uvádí Bild am Sonntag, nejsou nové a týkají se obvinění, která již Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) vyšetřoval.

Pokud by se informace listu ukázaly být nové, mohlo to přinést nový rozměr do emisního skandálu Volkswagenu, který již na pokutách za manipulace s emisními testy vozů s naftovým motorem stál automobilku 27 miliard eur (599 miliard Kč), upozornila agentura Reuters.

Mluvčí Volkswagenu, mateřské firmy Audi a Porsche, uvedl, že nebude komentovat probíhající vyšetřování. Dodal, že automobilka v posledních měsících intenzivně jedná se Spolkovým úřadem pro motorová vozidla a nic nového se zatím neděje.

Automobilka je vyšetřována kvůli tomu, že manipulovala s emisními testy u naftových vozů, aby vykazovaly mnohem nižší úroveň znečištění a aby splnily emisní normy. Podle listu mohlo být manipulováno také s převodovkami a softwarem vozů s benzinovým motorem tak, že tyto vozy vykazovaly nižší emise oxidu uhličitého (CO2) a spotřeby paliva.

Ministerstvo dopravy v prohlášení uvedlo, že zatím nezaznamenalo podvody, které by se týkaly vozů VW s benzinovým motorem. V roce 2015 Volkswagen připustil, že kontrolováno kvůli nadměrným emisím bylo také 36.000 vozů s benzinovým motorem a byla zjištěna jen minimální odchylka od požadavků.

V Evropě jsou vozidla zdaněna podle úrovně znečišťujících emisí CO2, upozornila agentura Reuters.

Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se rovněž týká zhruba 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (41)
4. 9. 2018 08:53
Re: Emisné normy
Praha že má jednu z nejlepších MHD v EU? Ani *. Dneska ráno jsem jel stařičkou agorou která má emise jak 30 nejčistších dieselů. A že těch autobusů starších jak 15 let docela po tý Praze jezdí. Až budou po Praze jezdit busy co maj aspoň EU5 tak se můžem bavit o tom že MHD je čistší než auta. Jistě, jsou i tramvaje a metra, ale autobusů jezdí po Praze víc, tudíž i víc lidí je využívá. Nemluvě o tom že třeba v Ostravě je minimálně každej druhej bus na CNG a trolejbusů je tak taky hafo.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 19:13
Re: Emisní skandál VW se prý nakonec benzinu netýká
Viz já 12:11 = těch ca 720 gramů vs 840 gramů = to je celý

Pitomost je rozdílná daň. Účinnost je přes Ádovy bláboly docela podobná = když budeme brát paliva podle hmotnosti = sme ca nastejno. Rozdílná tak zůstává jen ta daň = velká pitomost politiků

Myslim že ideál je benzín hybrid = už nějakou dobu 2 zkoušim a ideál mi to přijde jak teoreticky tak prakticky

3. 9. 2018 19:04
Re: Emisní skandál VW se prý nakonec benzinu netýká
Jak tady Áda rád předhazuje účinnost toho naftového motoru, škoda že už nemůžu dohledat, jeden několik let starý článek snad i ze zdejšího webu. Tam bylo krásně vše popsáno o účinnosti nafta vs. benzín. Něco si ale pamatuju. Každý u účinnosti nafta/benzín zapomíná na hustotu paliva a včem se má spotřeba udávat. Každý vidí jen litry na km, ale pro výpočet spotřeby se však počítá tzv. Měrná spotřeba v g/kWh. A to tu slavnou účinnost pošle do kytek. A i ta slavná a vychvalovaná vyšší komprese přidáva snad něco kolem 3% účinnosti. Benzín je zase napoak opět znevýhodněn vrámci boje za CO2 a lední medvídky, tím že se do něj přimíchávají BIO-sr@čky (ethanol) a ty snižují výhřevnost benzínu o cca 5% a opět i účinnost.

Jinak k článku opět na ty benzíňáky nic nemohli najít. :-) Mělo se to snad týkat CO2, tedy emisi uměrných spálenému palivu. No to by nám někdo zdělil novinku, že tabulková spotřeba neodpovídá skutečnosti. To jek šok. >:D Co by se teoreticky dalo čekat, tak problémy s NOx u turbo třihrnků co se snaží spalovat co nejvíc chudé vrstvenné směsi s přebytkem kyslíku a tedy zvyšuje se teplota ve válci a rostou NOx. Ale to má jednoduché řešení přidat na bohatosti a k tomu se pak samozdřejmě zvednou i emise CO2 a klesnou NOx, nebo ubrat nasávaný vzduch. Daly by se i čekat problémy s pevnými částicemi pm u přímovstřiků, opět jen v boji za tím děsným CO2, byl vytvořen problém co u nepřímovstřikového MPI nebyl. Zážehový motor vlastně na sebe převzal všechny klady i zápory z diesů. Díky přímému vstřiku se zpřesnila dávka paliva a dá se lépe i přesněji využít vrstvenné směsi, ale taky vstřkovač musí tak jako u nafty překonat kompresní tlak a tím více rozpráší benzín na mikro kapičky a z těch vnikají ty mikročástice. Díky tomu palivo lépe prohoří a vzroste o chlup účinnost ale emitují se i mikrosaze. No naštěstí benzíny dostanou GPF filtry a to jsem zvědav, co si naftožrouti vymyslí na benzíny teď. Ten filtr by měl pracovat s teplotou spalin oproti naftě tak o 100°C vyšší a tak by neměl být takový problém s vypalováním a tím že je furt benzín tak 10x čistější u pm něž nafta, tak by měl být i menší. Ale všechny tyhle srance se mohly ušetřit, tím že by si výrobci podrželi nějakou čtyř i více válcovou atmosféru s nepřímým vstříkem a v Bruselu se vyprdli na tupé honění za CO2. Ale zase na obranu Bruselu, VW nikdo nenutil švindlovat. Moli si pro snížení CO2 zařadit do prodejů něco na plyn, kde CO2 je o třetinu nižší a začít nabízet něco hybridního třeba taky na plyn. Né furt jen tupě špinit Evropu naftou. Dalo by se pro definitivní vyřešení tohoto problému udělat pár jednoduchých kroků. Srovnat zdanění nafta/benzín (v kg paliva ne v litrech). Nechat pro zemědělce, LKW, autobusy daňově zvýhodněnou tzv. červenou naftu, celníkum umožnit kontrolu pro případné zneužívání v osobácích, jako v Německu.
Avatar - rokyta.p
3. 9. 2018 18:51
Re: V benzínové
hups, ta sedla >:D :yes:
3. 9. 2018 17:25
Emisní skandál VW se prý nakonec benzinu netýká
Jsem si hned rikal, ze tyhle Adovy snahy o haneni benzinu jsou liche.