Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Éra downsizingu pokračuje. Mercedes-AMG se pomalu loučí s dvanáctiválci

David Bureš
Diskuze (3)
Šestilitrový dvanáctiválec zatím zůstává v nabídce třídy S, nebude však trvat dlouho a výrobce se ho zbaví.

Velkoobjemové motory v posledních letech nemají na růžích ustláno. Z mainstreamové nabídky prakticky zmizely šestiválce, éra downsizingu se ale týká také luxusních značek. A platí to i pro tu nejvyšší kategorii, Mercedes-AMG se tak zbavuje svého šestilitrového dvanáctiválce.

Na právě probíhajícím autosalonu v Paříži to přiznal šéf Mercedes-AMG Tobias Moers, který uvedl, že spolu s koncem životního cyklu dnešní třídy S skončí i jeho dnešní vrchol v podobě šestilitrového dvanáctiválce s dvěma turbodmychadly.

Konec dvanáctiválcového agregátu přitom již započal. Vypadl z nabídky roadsteru SL, nová generace třídy G se ho pak už vůbec nedočkala. Motor tak zůstává výhradně v nabídce třídy S, konkrétně u prodlouženého sedanu je dokonce dostupný ve dvou verzích. Mercedes-Benz S 600 L využívá verzi s 390 kW, zatímco duo Mercedes-Maybach S 650 a Mercedes-AMG 65 ještě silnější provedení s 463 kW.

Naopak osmiválce se AMG rozhodně zbavit nechce, navíc se zdá, že právě takový motor v kombinaci s elektromotorem se stane nástupcem dvanáctiválcových variant. „V8 je velice účinný motor. V kombinaci s elektromotorem může žít déle, než si všichni myslí,“ tvrdí vedoucí AMG.

Zároveň Moers ale přiznává, že predikovat budoucí vývoj spalovacích agregátů je v dnešním rychlém světě velice obtížné. Nelze tak moc plánovat strategii na 10 let dopředu, když se preference zákazníků nebo emisní limity mění tak rychle.

V plánech AMG je každopádně vrcholný plug-in hybridní model s výkonem okolo 600 kW. Kombinoval by osmiválec naladěný na 470 kW s elektromotory produkujícími přes 100 kW. Výsledek prací na takovém ústrojí údajně jako první obohatí nabídku modelu Mercedes-AMG GT čtyřdveřové kupé.

Mercedes-AMG každopádně není jediný, kdo s dvanáctiválci do budoucna už nepočítá. BMW přestalo v Evropě prodávat dvanáctiválcovou řadu 7, a to kvůli novým emisním pravidlům. Dvanáctiválce se tak navzdory očekávání nedočká ani nová řada 8, u ní výrobce vysvětluje, že by takový motor nebyl ideální kvůli své váze. Audi zatím s šestilitrovým dvanáctiválcem pro A8 počítá, zatím ale nebyl homologovaný.

David Bureš
Diskuze (3)
9. 10. 2018 06:27
Re: ach jo
prestyže, to jsou ty legendární tenisky, ne? >:-[]
8. 10. 2018 22:28
Re: ach jo
To je fakt škoda, sice tu mluvím o hybridech, ale pokaždý když nastartuju tu obstarožní V12 tak na tyhle eko kecy zapomenu..
Avatar - CHerokee
8. 10. 2018 20:29
ach jo
Tohle je jen a jen smutná zpráva. MB tím ztratí část své prestyže a lesku. V12 se nekupuje kvůli výkonu, ale proto, že je to technická chuťovka.