Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ermini Seiottosei pro Ženevu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Italové se snaží oživit další značku, která patřila v dobách své největší slávy ke špičce motoristického sportu.

Italské Ermini nikdy nepatřilo k velkosériovým výrobcům a největších úspěchů i popularity dosáhlo v druhé polovině čtyřicátých a během padesátých let dvacátého století.

Tehdy byly vozy této značky vybaveny nejčastěji motory Fiat 1100, na které Pasqual Ermini montoval hlavy válců své vlastní konstrukce. Tyto motory byly většinou spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou a namontovány do závodních vozů s trubkovým prostorovým rámem, jehož konstruktérem byl samozřejmě samotný Ermini.

Malá firma dosáhla největších úspěchů na italské půdě a především mezi maloobjemovými vozy patřila k favoritům startovního pole. Například v roce 1950 její automobily vybojovaly vítězství ve třídě na Targa Florio a Giro Sicilia. Velmi dobrých výsledků Ermini dosahovalo i na Mille Miglia. Historie této značky se ovšem uzavřela v roce 1962.

Zhruba od roku 2007 se začíná psát novodobá historie značky Ermini, za níž stojí mnohem známější italská společnost Osella. První informace o připravovaném voze pojmenovaném 686, resp. Seiottosei byly zveřejněny na podzim roku 2012. Od té doby o sobě Ermini nedávalo příliš vědět, ale nyní oficiálně oznámilo, že svůj první nový vůz v podobě modelu Seiottosei představí ve světové výstavní premiéře na letošním autosalonu v Ženevě.

Ermini Seiottosei se do jisté míry pokusí navázat na své předky a má představovat lehký a výkonný sportovní vůz. Jeho základem je monokok z kompozitních materiálů, tvořící prostor pro posádku. K němu jsou pak vpředu i vzadu přimontovány pomocné rámy.

Před zadní nápravou je uložen přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec Renault, který důvěrně znají majitelé Mégane RS. V případě Ermini je ovšem naladěn na výkon okolo 235 kW a pohání zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky SADEV.

Dvoumístný sportovec dlouhý 4,1 m má rozvor 2,6 m a jeho hmotnost se má pohybovat okolo 686 kg. Právě díky své muší váze a výkonu motoru má zvládat akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 s a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 270 km/h.

Kontakt s asfaltem zajistí 17-palcová kola OZ Racing, za nimiž se ukrývají brzdové kotouče s vnitřním chlazením od společnosti Brembo.

Pod designem karbonové karoserie, jejíž přední partie odkazují svými liniemi na obliny sportovních vozů padesátých let, je podepsán Giulio Cappellini, šéf stejnojmenného stylistického studia.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)