Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ernst&Young: Dvě třetiny automobilek čekají příští rok zlepšení

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 30. 10. 2009 • 12:39
25
Téměř 70 % evropských automobilek očekává mírné zlepšení situace na trhu již v příštím roce. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ernst&Young mezi 300 manažery evropských automobilek a jejich dodavatelů.

"Přestože má automobilový sektor za sebou náročné období plné změn, o zlepšení situace mohou výrobci i dodavatelé hovořit jen stěží. Vývoj v automobilovém průmyslu patřil bezesporu v uplynulých dvanácti měsících mezi nejsledovanější oblasti, ale zatímco ostatní odvětví vykazují alespoň nepatrný růst, zotavení automobilového průmyslu bude trvat s největší pravděpodobností déle," uvedl analytik Ernst&Young Milan Kočka.

Zhruba 60 % odborníků z oboru se obává výrazného poklesu prodejů po vyčerpání nabídky státních subvencí. Ukončení šrotovného, tedy státních příspěvků na nákup nového vozu se současným sešrotováním starého auta, vnímají jako problém zejména respondenti ve Francii, Německu a Itálii.

Proměnu automobilového průmyslu neovlivňuje však jen současná recese, ale také změna chování spotřebitelů a jejich preferencí, které mají výrazný dopad na stávající obchodní modely a produktovou nabídku. Téměř 60 % dotázaných předpokládá růst tržeb u vozidel, jejichž cena nepřekročí 15.000 eur (zhruba 398.000 Kč). V cenovém rozpětí 30.000 až 50.000 eur předpovědělo pokles prodejů necelých 40 % účastníků průzkumu.

"Posun směrem k menším a levnějším vozidlům je pro budoucnost odvětví zásadní. Podobná auta znamenají menší zisky pro dodavatele, výrobce i koncové prodejce. I když se objemy prodejů vrátí na dřívější hodnoty, celková ziskovost odvětví se zlepšit nemusí. To by mohlo mít významný dopad na výrobce luxusních značek, zejména v zemích jako Německo a Velká Británie," dodal Kočka.

Zástupci firem z automobilového průmyslu upozorňují rovněž na význam sociálních a politických vlivů, které podle nich hrají v souvislosti s opětovným zotavením odvětví klíčovou roli. Za rozhodující faktory, které pomohou znovu nastartovat růst automobilového odvětví, přitom považují snížení spotřeby paliva a vypouštěných emisí (65 %) a investice do nové techniky, například elektromobilů (64 %).

2. 11. 2009 00:42
Re: Nove technologie - nova prosperita
Stale to odmitas pochopit. Nebavime se o tom, co automobilky DNES zivi nebo co je zitra nastaruje. Bavime se o tom, co prinese dlouhodobou prosperitu v situaci, kdy do Ciny zacina proudit ropa jako do cerne diry a jeji cena ma opet naslapnuto pokracovat v predkrizovem rustu. V situaci, kdy se emisni normy kontinualne zprisnuji, kdy ruzne dane, mestske poplatky znevyhodnuji starou techniku. V situaci, kdy toto vsechno vede k nakupu mensich vozu, a tento trend snizuje zisky automobilek bez ohledu na to, ze pocty prodanych vozu mohou rust.

Svetova ekonomika se pohybuje v cyklech, jeji prosperitu vzdy tahnou nejake vlny - rekonstrukce po valce, technologicke obmeny spojene s nastupem pocitacu, internetu, mobilu atd. Na vrcholu kazdeho tohoto boomu, kdy si vsichni porizuji novou techniku, je trh nasycen a vyrobni kapacita dane technologie je vetsi, nez je potreba pro prubeznou obmenu. Reseni je bud nalezt podstatne nove technologie, za ktere zase budou vsichni menit sve stare hracky, nebo zavrit nadbytecne kapacity.

Automobilky jsou ted prave v takove dobe. Poslednich cca 15 let znamenaly budovani vyrobnich kapacit ktere bylo ziveno zejmena rozvojem svetove ekonomiky diky padu totalitnich statu (Evropa, Rusko) nebo zmenou jejich ekonomikckych pristupu (Cina, Indie). V techto statech + Rusko muze boom automobilek jeste par let pokracovat. V zapadnich statech jsou trhy nasyceny, autobazary jsou preplnene zanovni technikou. Kdo auto chtel uz ho ma a soucasna situace nikoho nepresvedci, aby s jeho obmenou pospichal. Protoze technologicky nic noveho neprinasi a budoucnost (ekonomiky ale i auta jako techniky) je nejasna. Takze tu mame situaci, kdy kapacity jsou nastaveny na boom, ale ani prosta obmena prilis nebezi. Takze bud se cast kapacit zavre, nebo se nastartuje nova technologicka vlna. Jine reseni neni. Muzeme to shodit nazvem modni trend nebo "ekologický hype", ale pravda je, ze tyto trend ve skutecnosti zivi spotrebni prumysl. Ten, kdo modni trend ci "ekologický hype" ignoruje, konci.
1. 11. 2009 11:28
Re: Nove technologie - nova prosperita
Tak použij mozek a nestav vše jen na svých osobních preferencích,ty nic moc neznamenají.
1. 11. 2009 07:17
Re: Nove technologie - nova prosperita
Tak názory z autoprůmyslu od výrobní linky máš z druhé ruky?Nebo jaké.
Neznalost jsi dokázal už dostatečně,Hyundai nenabízí hybrid.A aby jsi věděl,tak tento není první i v USA jich už dříve nabízel více.
Stačí na co se chce v blízké budoucnosti zaměřit třeba i jihlavský Bosch.
Zajímavé jak dokážeš popírat,že nejvíce klesly prodeje velkých aut,hybridy naopak nestíhají vyrábět.
Koncern VW jsi jako první vytáhl ty,nikdo jiný,nebo i to chceš popřít?To co je zde černé na bílém.
A tady máš test,který plně potvrzuje výhody hybridů:[odkaz]
31. 10. 2009 23:52
Re: Nove technologie - nova prosperita
Zkus se zamyslet, brát to s nadhledem a použít mozek. Možná ti to dojde. :-!
31. 10. 2009 23:37
Re: Nove technologie - nova prosperita
Máš čísla, kolik se vyrobí Priusů ročně?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud