Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Estonci frčí v retru, po tříkolce Nobe 100 je tu elektrický pick-up 500

Noble 500
Noble 500
Noble 500
Noble 100GT
10 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (3)

Auta připomínající 50. léta dvacátého století dnes pohání elektřina. Taková je móda. Ale estonský náklaďáček se zhlédl ve starých Fordech série F a vypadá... zkrátka rozkošně.

Estonský start-up Nobe překvapil v červnu 2018 elektrickou tříkolkou tvaru slzy v retro stylu. Ze všeho nejvíc připomínala japonská miniauta konce 50. let minulého věku. Od té doby se toho v metropoli Tallinnu událo hodně. Bohužel hlavně nepříjemné věci. Ještě v roce 2019, tedy před rozšířením čínského netopýřího moru po celé planetě dílnu zachvátil požár a popelem lehlo několik prototypů. Nobe se ale jen tak nevzdá...

Stovku“ nyní doplňuje druhý model, pick-up 500. Ten zase pro změnu připomíná slavné klasické Fordy série F z počátku produkce. První snímky firma zveřejnila už na začátku letošního roku... Roztomilý náklaďáček je určitě menší než jeho dávná inspirace. Nepostrádá kulatou kapotu, chrom na masce, vystouplé blatníky a běloboké pneumatiky. Zadní korba může dostat i dřevěné boční nástavce. Tohle má styl! Stejně jako interiér. Tam se nachází celistvá lavice, ale určitě se na ni nevejdou tři dospělí, spíše dva.

Pravda, jeho podobu výrobce tají, ale už tříkolka (ta se objeví i v otevřené verzi) měla sexy dvouramenný tenký volant s prstencem houkačky, kulaté budíky, první prototypy i dřevěnou odkládací poličku, všechny pak uzamykatelnou schránku před spolujezdcem. A zase se ocitáme před nějakými sedmi desítkami let.

Píšeme ovšem třetí dekádu 21. století, technika pod kabátem tedy není obstarožní, podvozek upekli z uhlíkových vláken. A dostal možnost nastavitelného vzduchového odpružení, určitě za příplatek. Ani Nobe 500 nevrčí, pod kapotou totiž nemá spalovací jednotku, nýbrž elektromotor. Těžko jiný než starší tříkolka, v jejím případě měl výkon 72 kW, tedy 98 koní. To musí stačit ke zrychlení na stovku pod... 6 sekund, ano.

Výhody i nevýhody elektromobilů jsou obecně známé. K těm druhým patří dojezd. Nobe 100 měl 25kWh baterii a akční rádius 257 km, tady počítejme s podobnými hodnotami. Zázrak to není, ale nedá se nic dělat... Minusy vynahrazuje vzhled.

Nobe 500 se začne prodávat v létě příštího roku, alespoň takové jsou plány. Určitě za víc než v přepočtu 544 tisíc korun, kolik si hodlají účtovat v základu na tříkolku. Firma, z pobaltské země se zatím soustředí na Severní Ameriku, kam tříkolka ani nesmí legálně do běžného provozu, ale to nemusí platit napořád. A u pick-upu už vůbec ne.

Zdroje: Carscoops, Nobe Facebook, L'Automobile, Jalopnik, MyNobe.com

Vstoupit do diskuze (3)