Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2009: Honda Accord i v nové metodice pětihvězdičková

Ondřej Láník Ondřej Láník 21. 3. 2009 • 03:03
4
6
Modely, které získaly pětihvězdičkové hodnocení nedávno, ještě před zveřejněním nových pravidel, mohou být nyní ohodnoceny podle nové metodiky.

Výhodné je to zejména pro ty vozy, které mají vyvážené výsledky ve všech „tvrdých“ disciplínách a jsou zároveň vybaveny stabilizačním systém a další asistující elektronikou. Honda Accord je jedním z těchto případů.

Accord vyniká nad konkurencí velmi dobrými výsledky v oblasti ochrany dětí, tedy pokud jste dostatečně proškolení, máte nastudovaný návod k používání sedaček a dobře nacvičené postupy k jejich správné montáži i bez varovných a instrukčních nápisech v interiéru auta. To je totiž oblast, za kterou Euro NCAP Accord strhávalo v této disciplíně body.

Ochrana dospělých

Prostor pro pasažéry zůstal během nárazu 1477 kg těžkého vozu stabilní. Data z figurín indikovala dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Honda ukázala, že cestující různých výšek a sedící v různých pozicích jsou dobře chráněni. Hrudník předního pasažéra byl stlačen více než řidičův a tato skutečnost se odrazila také v hodnocení.

Test bočního nárazu dopadl o něco lépe, zde k maximálnímu hodnocení scházelo jen málo. V testu nárazu bokem na kůl chybí Accordu k maximálnímu bodovému zisku 20 %, kvůli nadměrnému zatížení hrudníku.

Standardní sedadla s látkovým potahem mají pouze hraniční úroveň ochrany před poraněním krční páteře.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test Čelní Boční Na kůl Whiplash Celkem
Jednotky body % body % body % body % body %
Ochrana dospělých 14,5 91% 7,7 96% 6,4 80% 2,3 58% 31 86%

crashtest honda euroncap strednitrida crashtest honda euroncap strednitrida

Ochrana dětí

Za testy s figurínou tříletého dítěte získal Accord maximální možný počet bodů. Ve výsledku pro 1,5roční dítě je srážka jen osm desetin bodu.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Požadavky Euro NCAP na označení aktuálního stavu aktivace airbagu ale splněny nebyly. Varování před umisťováním sedačky proti směru jízdy bez deaktivace airbagu sice ve voze je, ale Euro NCAP vyžaduje, aby bylo ve všech evropských jazycích. Přítomnost úchytů ISOFIX na vnějších místech v zadní řadě není jasně označena.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test Dynamické testy Označení Upevnění Celkem sedačky Celkem
Jednotky body % body % body % - - body %
18 měsíční 11,6 97% 4 100% 2 100% 17,6 98% - -
36 měsíční 12 100% 4 100% 2 100% 18 100% - -
Vozidlo - 3 26%
Ochrana dětí - 39 79%

Ochrana chodců

Přední nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců v oblasti hodnocené Euro NCAP. Avšak dodatečné testy prokázaly, že některé oblasti za hlavní zónou poskytují špatnou ochranu. Většina testovaných oblastí kapoty, do kterých by mohla narazit hlava dítěte, dosáhla také maximálního počtu bodů. Ovšem přední hrana kapoty byla ohodnocena jako špatná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test Hlava Pánev Nohy Celkem
Jednotky body % body % body % body %
Ochrana chodců 13,3 55% 0 0% 6 100% 19 54%

Asistenční systémy

Stabilizační systém je součástí základní výbavy Accordu ve všech evropských zemích. To, stejně jako standardní umístění připomínačů nezapnutých pásů na obě přední o zadní sedadla, vyhovuje požadavkům EuroNCAP. Žádné body nebyly uděleny za chybějící omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
- Omezovač rychl. Stabilizační systém Připomínač pásů Celkem
- body % body % body % body %
Asistenční systémy 0 0% 3 100% 3 100% 6 86%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Honda Accord získala podle nového systému hodnocení EuroNCAP pět hvězd. Testované auto mělo karoserii sedan s pravostranným řízením. Pod kapotou byl turbodiesel 2.2 i-DTEC.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 31 86% 39 80% 19 54% 6 86% 78%
Počet hvězd *****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009 Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy Vážený průměr
Pro ***** 75% 70% 25% 60% 70%
Pro **** 60% 55% 15% 40% 55%
Pro *** 30% 30% 10% 25% 45%
Pro ** 25% 25% 5% 15% 35%
Pro * 15% 15% 0% 5% 20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Honda_Accord_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Honda_Accord_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="1"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Honda_Accord_2008_Pole_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Honda_Accord_2008_Pole_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="1"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Honda_Accord_2008_Side_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Honda_Accord_2008_Side_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="1"

width="450"

height="370">

Související články

Témata
Avatar - kolmar
23. 3. 2009 13:21
Re: ENCAP
aha...to ten BLUD!!! ja by to nikdy nezapol :-!
Avatar - Blue Sun
22. 3. 2009 19:18
Re: ENCAP
Nemá omezovač rychlosti ve smyslu toho, že si nastavíš určitou rychlost a auto při jejím překročení vydá zvukový a světelný signál. Výborná věc pro ty, kdo v autě vykonávají vše možné, jen se nevěnují řízení.
Avatar - kolmar
22. 3. 2009 16:39
Re: ENCAP
Sorry ;-\ to Euro ma prave nanapadlo :-!

Ten obmedzovac rychlosti to aky nema?? nevies nahodou??
Avatar - Blue Sun
22. 3. 2009 12:11
Re: ENCAP
Mno tak za prvé, společnost se jmenuje Euro NCAP. Protože jsem tvor líný a pohodlný, nechce se mi Euro vypisovat, proto zkracuji název na ENCAP.
Pokud jde o obrázky - už tak jich mám plné auto, na boku palubní desky i na sluneční cloně jsou symboly značící právě tahle rizika. Nejsou jen standardizované v rámci EU a neřekl bych, že právě ta standardizace by byla až takovým problémem. Když může být norma na velikost kondomu...
Avatar - kolmar
22. 3. 2009 00:06
Re: ENCAP
Tak po prve, ak pises NCAP tak E pred to nedavaj :-O , a po druhe ono tie "obrazky" nesu az taky zly napad...ale kto vie ci by ich nebolo tolko ze potom z toho vznikne taky chaos, ze ich jednoduchost by sa vytratila...

Accordu treba samozrejme pogratulovat k perfektnemu vysledku :yes:

PS: kurna jaky obmedzovac rychlosti to nema???? 8-s
Články odjinud