Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2009: Mitsubishi Lancer – pět hvězd, problémy s ochranou chodců

25. 2. 2009 • 22:50
5
1
Nárazovými zkouškami prošel model Mitsubishi Lancer Sportback o hmotnosti 1385 kg s motorem 1,8 l a výbavou Invite. Výsledky platí pro všechny Lancery objednané od 18. února 2009.

Ochrana dospělých

Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní. Pokusná figurína řidiče dosáhla hlavou až na dno nafouknutého airbagu. Bez této výhrady by bylo hodnocení ochrany řidiče s maxilárním možným skóre. I přes absenci kolenních airbagů poskytuje Lancer dobrou úroveň ochrany kolenům a stehnům řidiče i spolujezdce. Výrobce deklaroval na dalších vlastních výsledcích, že obdobná ochrana je poskytována i cestujícím s jinou tělesnou velikostí.

Ochrana při bočním nárazu byla vyhodnocena jako dobrá pro všechny části těla. Body byly sraženy za odjištění zámku řidičových dveří při nárazu, ačkoliv se dveře neotevřely. Při nárazu na kůl byla zjištěna slabá ochrana trupu – zátěž žeber je nadměrná a ochrana břicha je slabá.

Standardní sedadla s látkovým potahem mají pouze hraniční úroveň ochrany před poraněním krční páteře.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,188%1594%11,169%250%2981%

Ochrana dětí

Při testech s figurínou tříletého dítěte získal Lancer maximální možný počet bodů, u 18měsičního dítěte došlo k bodové srážce odpovídající 5 %. Obě figuríny byly usazeny v sedačkách značky Britax Römer s úchyty ISOFIX.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Požadavky Euro NCAP na označení aktuálního stavu aktivace airbagu ale splněny nebyly. Přítomnost úchytů ISOFIX na vnějších místech v zadní řadě není jasně označena.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,495%4100%2100%17,497%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-428%
Ochrana dětí-3980%

Ochrana chodců

Za ochranu nohou chodců při střetu s přední hranou kapoty nebyly uděleny žádné body. Kapota poskytuje při střetu s hlavou chodce slabou úroveň ochrany. Výsledných 12 bodů je 34 % maxima za ochranu chodců. S takovým výsledkem by Lancer v příštím roce dosáhl v celkovém hodnocení jen na čtyři hvězdy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců7,531%00%4,778%1234%

crashtest mitsubishi euroncap nizsistredni crashtest mitsubishi euroncap nizsistredni

Asistenční systémy

Při konfrontaci s novým způsobem hodnocení EuroNCAP u Mitsubishi rozšířili dostupnost stabilizačního systému pro Lancer. Od února bude většina Lancerů standardně vybavena systémem MASTC a u ostatních provedení je možné si za něj připlatit.

Připomínače nezapnutých pásů se nachází na obou předních sedadlech, omezovač rychlosti Lancer v nabídce nemá.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Mitsubishi Lancer získal podle nového systému hodnocení EuroNCAP pět hvězd. Ve všech sledovaných kategoriích s rezervou splnil minimální procentní hodnoty požadované pro tento výsledek. Po roce 2010, od kdy bude pro pět hvězd nutné minimálně 40% hodnocení ochrany chodců, by však získal už jen čtyři hvězdy.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2981%3980%1234%571%70%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Témata
25. 2. 2009 13:40
4 hviezdicky
Ako tak pozeram tak este tu chybaju 4 hviezdickovy hriesnici C3 Picasso a Impreza

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud