Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: BMW 5 – Pět hvězd, problematická je jen tuhá přední hrana kapoty

Jan Blaha
Diskuze (5)
Z testů Euro NCAP si BMW 5 odváží pět hvězd, které by bez větších problémů získalo i v roce 2012.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v červnu 2010, absolvoval model BMW 530d s karoserií sedan o hmotnosti 1790 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitým předepínačem u řidiče a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro obě figuríny instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR G0/1, pro mladší figurínu s orientací proti směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce.

Výrobce prokázal, že stejnou úroveň ochrany zaručuje nezávisle na tělesných parametrech cestujících a pozicích při sezení.

crashtest bmw euroncap premioveznacky vyssistredni crashtest bmw euroncap premioveznacky vyssistredni

Při bočním nárazu byl vůz oceněn maximálním počtem bodů. Při agresivnějším nárazu na kůl je zaručena dobrá ochrana všech částí těla mimo hrudník a břicho, kde byla ochrana vyhodnocena jako dostačující.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu je dobrá.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,597%8100%7,493%3,383%3495%

Ochrana dětí

Na základě hodnot naměřených senzory figuríny při dynamických zkouškách (čelní a boční náraz) bylo BMW řady 5 oceněno maximálním bodovým přídělem za ochranu starší figuríny.

Dopředný pohyb hlavy starší figuríny (sedačka ve směru jízdy) nebyl nadlimitní. Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná. Trvale připevněná samolepka jasně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému orientovaném proti směru jízdy a instalovaném na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace jeho airbagu.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční11,898%4100%2100%538%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Nové BMW řady 5 těží zejména z nasazení tzv. aktivní kapoty. Díky tomu získalo za ochranu hlavy dítěte i dospělého téměř maximální počet bodů. V pořádku je i ochrana nohou v oblasti nárazníku. Dostatečné úsilí nebylo kupodivu věnováno oblasti přední hrany kapoty, kde je míra ochrany nedostatečná se ziskem nula bodů.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců2292%00%6100%2878%

Asistenční systémy

Elektronický stabilizační systém i omezovač rychlosti nastavitelný řidičem jsou k dispozici již v základní výbavě, stejně jako připomínače nezapnutého bezpečnostního pásu na všech místech.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1100%3100%3100%7100%

Celkový výsledek: 5 hvězd

BMW 5 podrobené nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získalo v celkovém hodnocení 5 hvězd. Výrazně zlepšit by chtěla pouze ochrana pánve chodců, tedy oblast přední hrany kapoty. BMW 5 by stejně příznivého výsledku dosáhlo i v roce 2012.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3495%4183%2878%7100%90%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP
Euro NCAP BMW 5 (2010)

Jan Blaha
Diskuze (5)
Avatar - skejpa
5. 6. 2010 13:23
Re: jasne
Jasne a trucku zas bude vadit kdyz ho sejme vlak... Vzdycky se neco najde. Myslim, ze u BMW to zvladli na vybornou.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
4. 6. 2010 14:11
Re: jasne
Upříměn řečeno to je mi celkem jedno. Ten výsledek ještě není tak hrozný, aby se mesela F10 stydět a je pořád lepší, než 96% aut, co brázdí krásy naší země. Nemluvě o SUV a off roadech s rámem >:D Takže nakonec bude ten tvůj chodec s lahváčema rád za F10, ne?
4. 6. 2010 01:20
Re: jasne
Rozhodí jí chodec s taškama lahvovýho braníku letící přes tuhou hranu kapoty.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 6. 2010 20:39
Re: jasne
Jasne, nějaký EURO NCAP přece dokonalou F10 nerozhodí >:D
Skvělý výsledek!
Avatar - Frasier
3. 6. 2010 20:16
jasne
Od špičkového auta sa nedá čakať iný výsledok....

BRAVWO BMVW >:-[] :yes: :yes: