Euro NCAP 2010: BMW 5 – Pět hvězd, problematická je jen tuhá přední hrana kapoty
Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v červnu 2010, absolvoval model BMW 530d s karoserií sedan o hmotnosti 1790 kg a v provedení s levostranným řízením.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitým předepínačem u řidiče a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.
Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro obě figuríny instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR G0/1, pro mladší figurínu s orientací proti směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce.
Výrobce prokázal, že stejnou úroveň ochrany zaručuje nezávisle na tělesných parametrech cestujících a pozicích při sezení.
crashtest bmw euroncap premioveznacky vyssistredni
Při bočním nárazu byl vůz oceněn maximálním počtem bodů. Při agresivnějším nárazu na kůl je zaručena dobrá ochrana všech částí těla mimo hrudník a břicho, kde byla ochrana vyhodnocena jako dostačující.
Ochrana krční páteře při nárazech zezadu je dobrá.
Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 15,5 | 97% | 8 | 100% | 7,4 | 93% | 3,3 | 83% | 34 | 95% |
Ochrana dětí
Na základě hodnot naměřených senzory figuríny při dynamických zkouškách (čelní a boční náraz) bylo BMW řady 5 oceněno maximálním bodovým přídělem za ochranu starší figuríny.
Dopředný pohyb hlavy starší figuríny (sedačka ve směru jízdy) nebyl nadlimitní. Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.
Airbag spolujezdce lze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy, avšak informace o stavu spolujezdcova airbagu směrem k řidiči není dostatečně zřetelná. Trvale připevněná samolepka jasně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému orientovaném proti směru jízdy a instalovaném na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace jeho airbagu.
Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Vozidlo | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
18 měsíční | 11,8 | 98% | 4 | 100% | 2 | 100% | 5 | 38% | - | - |
36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | - | - | ||
Ochrana dětí | - | 41 | 83% |
Ochrana chodců
Nové BMW řady 5 těží zejména z nasazení tzv. aktivní kapoty. Díky tomu získalo za ochranu hlavy dítěte i dospělého téměř maximální počet bodů. V pořádku je i ochrana nohou v oblasti nárazníku. Dostatečné úsilí nebylo kupodivu věnováno oblasti přední hrany kapoty, kde je míra ochrany nedostatečná se ziskem nula bodů.
Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 22 | 92% | 0 | 0% | 6 | 100% | 28 | 78% |
Asistenční systémy
Elektronický stabilizační systém i omezovač rychlosti nastavitelný řidičem jsou k dispozici již v základní výbavě, stejně jako připomínače nezapnutého bezpečnostního pásu na všech místech.
Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 1 | 100% | 3 | 100% | 3 | 100% | 7 | 100% |
Celkový výsledek: 5 hvězd
BMW 5 podrobené nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získalo v celkovém hodnocení 5 hvězd. Výrazně zlepšit by chtěla pouze ochrana pánve chodců, tedy oblast přední hrany kapoty. BMW 5 by stejně příznivého výsledku dosáhlo i v roce 2012.
Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 34 | 95% | 41 | 83% | 28 | 78% | 7 | 100% | 90% |
Počet hvězd | * * * * * |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010) | |||||||||
2010 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 40% | 60% | 75% | ||||
Pro **** | 65% | 60% | 25% | 40% | 60% | ||||
Pro *** | 35% | 30% | 15% | 25% | 50% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 10% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 5% | 5% | 25% |
Euro NCAP BMW 5 (2010) |