Euro NCAP 2011: Pět hvězd i pro Lexus CT 200h
Lexus CT 200h získal pět hvězd především za ochranu cestujících. Ochrana nohou dospělých chodců a hlav dětí byla dobrá, ochrana hlav dospělých však byla hodnocena jako mezní nebo nízká.
Testován byl pětidveřový hatchback s hybridním pohonem. Vůz měl výbavu stupně Comfort a hmotnost 1410 kg.
Bezpečnostní výbava Lexusu obsahovala čelní a kolenní airbagy řidiče a spolujezdce, ESP a připomínač zapnutí pásů předních i zadních sedadel.
Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy autosedačka Lexus G0+ Baby Safe Plus, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Lexus Duo+ (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Kolenní airbagy řidiče a spolujezdce poskytují dobrou ochranu kolen a stehen.
Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.
Lexus do stejné míry ochrání cestující různých výšek sedící v různých pozicích.

CT 200h dosáhl maximálního počtu bodů při bočním nárazu, protože dobře chrání všechny oblasti těla.
Při nárazu do sloupu byla na základě údajů z figuríny ochrana hrudníku vyhodnocena jako mezní.
Ochrana krční páteře při nárazu zezadu byla dobrá.
| Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
| Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
| Ochrana dospělých | 15,1 | 94% | 8 | 100% | 7,1 | 89% | 3,5 | 88% | 34 | 94% |
Ochrana dětí
CT 200h získal dobré hodnocení v ochraně 18měsíčního i 3letého dítěte.
Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Informace o stavu airbagu je jasně zřetelná jak na přepínači, tak na palubní desce. A tento systém byl Euro NCAP oceněn.
Varovná nálepka s textem a piktogramem je umístěna na obou stranách sluneční clony spolujezdce.
| Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
| Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
| 18 měsíční | 11,9 | 99% | 4 | 100% | 2 | 100% | 17,9 | 99% | - | - |
| 36 měsíční | 11,1 | 93% | 4 | 100% | 2 | 100% | 17,1 | 95% | - | - |
| Vozidlo | - | 6 | 46% | |||||||
| Ochrana dětí | - | 41 | 84% | |||||||
Ochrana chodců
Nárazník zajišťuje nohám chodcům dobrou ochranu a získal tak plný počet bodů. Na druhou stranu horní hrana kapoty byla v téměř všech oblastech hodnocena jako slabá.
Většina oblastí kapoty, kde může narazit dětská hlava, poskytuje dobrou ochranu, bezpečnost pro hlavu dospělého však byla vyhodnocena jako slabá nebo mezní.
| Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
| Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
| Ochrana chodců | 13,5 | 56% | 0,2 | 3% | 6 | 100% | 20 | 55% |
Asistenční systémy
Standardním vybavením je ESP splňující požadavky Euro NCAP. Dále je standardem připomínání zapnutí pásu pro přední i zadní sedadla.
| Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
| - | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
| - | body | % | body | % | body | % | body | % |
| Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 3 | 100% | 6 | 86% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Lexus CT200h výborných výsledků v oblasti ochrany řidiče a cestujících, pokud by chtěl Lexus více bodů, musela by být vylepšena ochrana pánve a hlavy dospělých chodců.
| Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
| Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
| Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
| Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
| Výsledky | 34 | 94% | 41 | 84% | 20 | 55% | 6 | 86% | 83% |
| Počet hvězd | ***** | ||||||||
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.
Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
| Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011) | |||||||||
| 2011 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
| Pro ***** | 80% | 75% | 40% | 60% | 75% | ||||
| Pro **** | 65% | 60% | 25% | 40% | 60% | ||||
| Pro *** | 35% | 30% | 15% | 25% | 50% | ||||
| Pro ** | 30% | 25% | 10% | 15% | 35% | ||||
| Pro * | 20% | 15% | 5% | 5% | 25% | ||||





















