Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Peugeot 508 – Pět hvězd

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 1. 6. 2011 • 13:14
6
Zobrazit náhledy (6)
Peugeot 508
Peugeot 508 spolehlivě chrání převážené osoby, k chodcům už tak vlídný není.

Peugeot 508 měl velmi dobré výsledky v ochraně cestujících, s ochranou chodců už to není tak slavné. Potřebuje vylepšit zóny pro náraz hlavy, pánve a nohou dospělého chodce.

Testovaný vůz byl 4dveřový sedan Peugeot 508 s dieselovým motorem o 1,6 l, výbavou Active, levostranným řízením a hmotností 1405 kg.

Bezpečnostní výbava Peugeotu obsahovala čelní airbagy řidiče a spolujezdce, ESP, omezovač rychlosti a připomínač zapnutí pásů předních i zadních sedadel.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte pomocí pásů instalována proti směru jízdy autosedačka Britax Römer Babysafe+, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax Römer Duo + (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Ochrana kolen a stehen řidiče a spolujezdce byla vyhodnocena jako dobrá. Peugeot poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek sedícím v různých pozicích.

crashtest peugeot euroncap strednitrida crashtest peugeot euroncap strednitrida

Údaje z figurín ukazují na dostatečnou ochranu hrudníku při bočním nárazu, ostatní části těla mají dobrou ochranu.

Při nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku mezní.

Sedadlo a hlavové opěrky poskytují dobrou ochranu proti zranění při nárazu zezadu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,691%7,796%6,986%3,280%3290%

Ochrana dětí

Peugeot 508 získal maximální počet bodů za ochranu 3letého dítěte.

Airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout. Přepínač je jasně vidět a řidič má k dispozici informaci o stavu airbagu. A tento systém byl Euro NCAP oceněn.

Štítky jasně upozorňují na nebezpečí a nutnost vypnout airbag při použití dětské autosedačky.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,798%4100%2100%17,798%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-754%
Ochrana dětí-4387%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodcům ve většině oblastí dobrou ochranu v několika ale také nízkou.

Přední hrana kapoty vykazuje nízkou nebo mezní ochranu.

Většina oblastí, kde může narazit dětská hlava, poskytuje kapota dobrou ochranu, bezpečnost pro hlavu dospělého však byla vyhodnocena jako nízká.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců9,640%1,525%467%1541%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESP a připomínání zapnutí pásu pro přední i zadní sedadla.

Omezovač rychlosti je v několika evropských zemích volitelný, ve většině je však vybavení tímto zařízením standardem. Euro NCAP vyžaduje toto zařízení jako standardní a proto udělilo 95 %.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,880%3100%3100%797%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Zatímco v oblasti ochrany řidiče a cestujících dosahuje Peugeot 508 výborných výsledků, problematická je především ochrana pánve a hlavy dospělých.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4387%1541%797%80%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud