Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: BMW i3 – Čtyři hvězdy za tradiční chyby

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 28. 11. 2013 • 18:58
7
13
Zobrazit náhledy (7)
BMW i3 BMW i3
První sériový elektromobil mnichovské automobilky nedosáhl na plný počet hvězd díky nedostatkům v asistenčních systémech a ochraně chodců.

BMW prostřednictvím modelu i3 poprvé vstupuje mezi výrobce městských výrobců. I přes řadu nekonvečních řešení v oblasti konstrukce karoserie, využívající hliníku a kompozitních materiálů nebo netradičního způsobu řešení dveří, stojí za chybějící jednou hvězdou poměrně konveční nedostatky. Ty představuje absence některých asistenčních systémů a špatná ochrana chodců.

Předmětem testu bylo BMW i3 s pětidveřovou karoserií hatchback, pohotovostní hmotností 1250 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem, omezovačem síly a přípomínačem zapnutí pásů na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy.

Pro testy ochrany dětí byla pro obě figuríny instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného nohy) autosedačka Fair G0/1 ISOFIX.

crashtest bmw elektromobil euroncap novemodely crashtest bmw elektromobil euroncap novemodely

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. BMW prokázalo stejnou míru ochrany pro řidiče různých výšek, sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu získala i3 maximální počet bodů. Při testu bočního nárazu na sloup ale údaje ze zkušebních figurín ukázaly kompresi hrudníku, poukazující na malou ochranu této oblasti.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,685%8100%6,683%2,870%3186%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získalo BMW i3 maximum bodů za ochranu 18měsíčního i 3letého dítěte. Obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, o jeho stavu nemá ale řidič dostatečný přehled. Štítek s varováním před nebezpečím umístění dětské autosedačky na sedadlo spolujezdce bez předchozího vypnutí airbagu je viditelně umístěn v interiéru vozu.

Všechny dětské sedačky, pro které je vůz navržen, lze nainstalovat.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí24100%450%1275%4081%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za ochranu nohou chodců, za to přední hrana kapoty poskytuje pánevní oblasti chodců špatnou ochranu a nezískala bod ani jeden. Kapota poskytuje smíšeně dostatečnou nebo mezní ochranu a podél spodní hrany čelního skla špatnou ochranu.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,862%00%6100%2157%

Asistenční systémy

Standardní výbavou BMW i3 je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, na druhou stranu je vůz vybaven připomínáním zapnutí pásu jen pro přední sedadla. Omezovač rychlosti je k dispozici za příplatek a nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%555%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

BMW i3 nedosáhlo na plný počet hvězd zejména kvůli výsledkům v oblasti bezpečnosti chodců a nedostatečné bezpečnostní výbavě. V té kromě připomínání zapnutí pásů zadních sedadel zcela chybí omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3186%4081%2157%555%76%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Související články

Témata
29. 11. 2013 00:09
Re: Celkove to nebyla zadna hitparada
[odkaz] tak se schvalne koukni na vysledky poslednich testu, myslim, ze tam nenajdes auto, ktere by nemelo oranzovou nozicku nebo zlute telicko pripadne whiplash v barve pomerance ci citronu.
29. 11. 2013 00:02
Re: Pada hviezda, pada...
Mohl bys mi vysvetlit, co ti vadi na tom, kdyz ma auto omezovac rychlosti? Nuti Te nekdo ho pouzivat? A co se tyce pripominani pasu, porid si lehci tablet >:D
28. 11. 2013 15:32
neni hvezda jako hvezda
oni nekoho jako zajimaj hvezdicky kdyz si kupuje auto? me to teda nezajimalo nikdy, krom diskuzi, jo v tech se hvezdama hyri jedna basen, ..... heeeč a moje auto ma 7 hvezdiček z 5 a 4 kruhy k tomu >:D
Avatar - Aladeen
28. 11. 2013 13:31
Chýba test
škoda že Adac , alebo EuroNcap nerobí test podobný IIHS ,kde sa robí aj nárazový test na 25% (small overlap test) tam väčšina áut pohorí
28. 11. 2013 12:35
Re: Pada hviezda, pada...
Třeba museli snížit standart kvality, aby to zákazníkům korespondovalo s označením i3... >:-[]
Články odjinud