Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Citroën C4 Picasso – Pět hvězd pro Technospace

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Citroën při vývoji nové generace modelu se jménem slavného umělce neponechal nic náhodě a C4 Picasso předvedlo velmi slušné výsledky ve všech kategoriích testů Euro NCAP.

Druhá generace Citroënu C4 Picasso má stejně jako její předchůdce plný počet hvězd. Výsledky, jichž francouzské MPV dosáhlo jsou sice dobré, ale podobně jako u většiny současných automobilů je i u něj prostor pro zlepšení. V případě ochrany chodců jsou jisté nedostatky v kapotě motoru, zatímco u dospělých cestujících je slabší ochrana při bočním nárazu na sloup.

Předmětem testu byl Citroën C4 Picasso, s karoserií pětidveřové SUV, výbavou Confort, pohotovostní hmotností 1405 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na předních a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven omezovačem rychlosti a připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů Isofix) autosedačka Baby P2C pro starší figurínu pak stejná autosedačka (pomocí úchytů Isofix) s orientací také proti směru jízdy.

crashtest citroen euroncap novemodely mpv crashtest citroen euroncap novemodely mpv

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Citroën poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek, sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a získala maximální počet bodů. Při testu nárazu na sloup byla zaznamenána komprese žeber a ochrana hrudníku byla vyhodnocena jako malá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,584%8100%6,581%3,178%3186%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín získal Citroën C4 Picasso v dynamických testech maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte.

Obě sedačky byly obráceny proti směru jízdy, což při nárazu zepředu vylučuje možnost nárazu hlavy do částí interiéru vozu. Obě figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Všechny dětské sedačky, pro které je vůz navržen lze bez problémů nainstalovat.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasný přehled o jeho stavu.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí23,598%8100%1275%4488%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu ve všech testovaných oblastech a získal maximální počet bodů. Naproti tomu přední hrana kapoty byla ve střední části ohodnocena dobře, ale zbylé oblasti poskytují jen mezní ochranu před poraněním pánve. Kapota poskytuje špatnou ochranu v oblastech podél čelního skla a jeho sloupků, jinak je ochrana při nárazu hlavy převážně dobrá nebo dostatečná.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců15,364%3,355%6100%2568%

Asistenční systémy

Standardním vybavením je ESC a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti, které splňují požadavky Euro NCAP. Stejně tak je standardem připomínání zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%3100%781%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Jako téměř u všech dnešních automobilů je i u Citroënu C4 Picasso potřeba zapracovat na vylepšení ochrany chodců a ani ochrana řidiče a spolujezdce při čelním nárazu nejsou bez chyby.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3186%4488%2568%781%82%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
28. 6. 2013 12:33
Re: tak to je docela bida
jojo, vlastně je stejně bezpečné jako ochtávka... no comment.
28. 6. 2013 09:31
Re: tak to je docela bida
Si ako obohrana platna. Pri beznej jazde na rozdiel neprides a v pripade extremu najdes skor svoj limit ako limit auta. Toto plati o 99,5 percentach uzivatelov.

Batozina - o kolko lepsie je chranena posadka pred batozinou v kombiku voci mpv? O nic

Nikde som si v tomto teste nevsimol tu mizernu bezpecnost :-!
28. 6. 2013 09:08
Re: Technospace...
U Citroenu se toho evidentně nebojí >:D Ti zemřou s hlavou vzhůru! :-)
Avatar - peter_ko
27. 6. 2013 21:56
Re: tak to je docela bida
Takých ktorí si mysleli že sa vyhnú aj dažďovej kvapke sú plné cintoríny. Len bohužiaľ často berú so sebou aj nevinných...
27. 6. 2013 21:36
Re: tak to je docela bida
A to ze se vysoke auto bude bortit tak ochotne muzes necim dolozit- odkaz, statistika, nebo to jsou jen prazdne reci?
Statisticky jsou nejhorsi osobni vozy, nasleduji SUV a MPV jsou dokonce nejbezpecnejsi kategorie (v poctu umrti na jednu nehodu). Kde pak prosim beres informace jak jsou na tom MPV spatne?
Zdroj: [odkaz]