Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Mazda 6 – Podruhé s plným počtem hvězd

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 9. 2013
5
11
Mazda 6 ve své nejnovější generaci překonala své předchůdce, i když pět hvězd získala podruhé, tak předvedla lepší výsledky téměř ve všech kategoriích testů Euro NCAP.

Nová Mazda 6 je již čtvrtým zástupcem této modelové řady v testech Euro NCAP a druhým, který odjíždí s plným počtem hvězd. Poprvé měla Mazda 6 pět hvězd v roce 2009 a její předchůdkyně získaly za testy absolvované v letech 2003 a 2005 jen čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, tři, resp. čtyři za ochranu dětí a po jedné za ochranu chodců.

Předmětem testu byla Mazda 6, 2.2DE Wagon s karosérií pětidvéřové kombi, pohotovostní hmotností 1420 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala DSC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka Römer Babysafe, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací po směru jízdy.

crashtest mazda euroncap novemodely strednitrida crashtest mazda euroncap novemodely strednitrida

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu stehen a kolen cestujících řidiče i spolujezdce. Mazda poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých rozměrů sedících v různých pozicích.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá. Při zkoumání vozu po nárazu bylo zjištěno, že dveře po nárazu zcela nedoléhaly, za což byl vůz penalizován.

Při nárazu na sloup prokázal vůz dostatečnou ochranu hrudníku a dobrou ochranu všech ostatních částí těla cestujících.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,490%7,594%7,999%3,690%3392%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figuríny při dynamických testech získala Mazda 6 maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Pohyb hlavy 3leté figuríny dopředu při čelním nárazu nebyl nadměrný, ale hlava figuríny při zpětném pohybu narazila do hlavové opěrky zadního sedadla. Přestože kontakt nebyl tvrdý, automobil ztratil všechny body za ochranu hlavy za špatnou kontrolu pohybu sedačky.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasnou představu o jeho stavu.

Při instalaci dětské autosedačky skupiny II/III je třeba zvýšené pozornosti na umístění úchytů ISOFIX a správnému připevnění sedačky. Auta s dřívějším VIN než JMZGJ622621142289 mají úchyty ISOFIX jinak tvarované a uchycení se může od výsledků Euro NCAP lišit.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí19,983%788%1169%3877%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za ochranu nohou chodců. Naopak přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu pánevní oblasti chodců a nezískala žádné body. Povrch kapoty poskytuje chodcům převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců17,874%00%6100%2466%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Mazdy 6 je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP a připomínání zapnutí pásu pro všechna sedadla. Vozy od VIN JMZGJ622621142289 mají omezovač rychlosti, který splňuje nároky Euro NCAP na toto zařízení.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%3100%781%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Největším problémem se po testech jeví uchycení dětské sedačka po směru jízdy. Lépe by chtělo propracovat i ochranu poskytovanou přední hranou kapoty.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3392%3877%2466%781%83%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

v ochrane deti ted nic moc
Mirec38
| 5. 9. 2013
za deti je 77% trochu slabsie hodnotenie a a 92% za dospelych tiez velka hitparada nieje. Vzhladom na tie nove technologie a kecy okolo

[odkaz] za decka najviac %
[odkaz]
[odkaz] za dospelych 100%
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
8-sw" target="_blank">[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Zdá sa, že nízka hmotnosť nevadí
Atila_
| 5. 9. 2013
Tak ono je treba dodat, ze tohle je jen jeden z milionu moznych narazu a navic ten na ktery bylo to auto konstruovane. Takze celkova bezpecnost v porovnani s Insignii muze byt lepsi horsi, stejna, jakakoliv. Tluste dvere bych tudiz nezavrhoval jen proto, ze se neprojevily v jednom konkretnim testu.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
A PŘEKONALA TESLA MODEL S NEBO NE?
Berenika ANTIDIESEL
| 5. 9. 2013
[odkaz]
30.07.2013 - Co způsobují škodlivé látky ve znečištěném ovzduší
18.10.2012 - Zabijáka smogu přibývá, v Česku usmrtil tisíce lidí
19.08.2012 - RAKOVINY v českém vzduchu přibývá. Týká se většiny lidí
10.07.2012 - Saze z dieselů zůstávají v plicích
13.06.2012 - Dieselová auta vyvolávají rakovinu, jejich spaliny jsou na seznamu karcinogenů
12.06.2012 - IARC: DIESEL MOTOR VÝFUK KARCINOGENNÍ
17.03.2012 - Zplodiny dieslových motorů způsobují rakovinu
13.10.2011 - Ultra jemné částice ve zplodinách z dieselových motorů zvyšují riziko infarktu
05.09.2011 - DIESEL škodí více než trabant
16.03.2011 - Znečištění ovzduší zkracuje život až o dva roky
09.03.2011 - Evropská unie plánuje zakázat autům vjezd do center měst
01.03.2011 - Rozhovor: Antidiesel.eu - Petr Ptáček o boji proti dieselovým motorům
09.09.2009 - Zplodiny z dieselů vyživují nádory
19.06.2009 - Škodlivé zplodiny ve vzduchu mění myšlenkové pochody
07.04.2008 - Naftové motory z nás dělají hlupáky. Doslova
12.08.2005 - RAKOVINA u dětí souvisí s výfukovými plyny
20.03.2003 - Zplodiny diesel motorů podporují produkci IgE a rozvoj alergického zánětu
[odkaz]
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
A PŘEKONALA TESLA MODEL S NEBO NE?
Berenika ANTIDIESEL
| 5. 9. 2013
NABÍJENÍ [odkaz]
DOMA 400V / 30A / 11kW / 8 hodin
CHADEMO 55kW / 1,5 hodiny
SUPERCHARGER 120kW / 40 minut [odkaz]
SPOTŘEBA 80Kč / 100km (24kWh / 100km) ČESKÉ ELEKTŘINY
TYP BATERIE / VÝKON / AKCELERACE / DOJEZD [odkaz]
TYP 60kWh / 225kW / 6,2 sec / 370km
TYP 85kWh / 270kW / 5,6 sec / 480km
TYP 85kWh PERFORMANCE / 310kW / 4,4 sec / 480km
CENA [odkaz]
Zdá sa, že nízka hmotnosť nevadí
jozephko
| 5. 9. 2013
Minulý týždeň som sa rozprával s majiteľom Insignie a porovnával ju s mojou šestkou. Nadváha Insignie 300 kg mu vôbec nevadí, pretože tie dvere sú masívne ako v obrnenom aute. Naopak si nevedel predstaviť jazdiť na Mazde 6 s dverami "z papieru".
Ale z videa vidieť, že to, či sú dvere masívne alebo nie, na bezpečnosť až taký vplyv nemá. Skôr je dôležitá ich konštrukcia.