Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Mitsubishi Outlander PHEV – Pět hvězd i pro plug-in hybrid

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 11. 2013 • 22:08
6
1
Zobrazit náhledy (6)
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander PHEV i přes rozdíly v pohonném systému a vyšší hmotnost dosáhlo v letošních testech Euro NCAP podobných výsledku jako konveční verze v loňském roce.

Ve své třetí generaci podstoupilo Mitsubishi Outlander se vznětovým motorem testy Euro NCAP koncem loňského roku. Letos bylo otestováno plug-in hybridní provedení Outlander PHEV, které především díky své vyšší hmotnosti absolvovalo většinu hlavních testů, včetně testu ESC. Protože se změnil způsob testování ochrany chodců, byly i tyto testy provedeny znovu.

Předmětem testu bylo Mitsubishi Outlander PHEV, plug-in hybrid vybavený dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem a elektromotorem, s výbavou Intense+, pětidveřovou karoserií SUV, pohotovostní hmotností 1810 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní, boční a hlavové airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována po směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) autosedačka FAIR G0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) s orientací po směru jízdy.

crashtest mitsubishi euroncap hybrid novemodely crashtest mitsubishi euroncap hybrid novemodely

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce. Mitsubishi poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých rozměrů sedících v různých pozicích. Údaje z čidla na řidičově holenní kosti poukázaly na mezní ochranu této části těla.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a vůz získal maximální počet bodů. Při nárazu na sloup prokázal vůz mezní ochranu hrudníku.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test Čelní Boční Na sloup Whiplash Celkem
Jednotky body % body % body % body % body %
Ochrana dospělých 13,7 86% 8 100% 6,9 86% 3,3 83% 32 88%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín při dynamických testech získal Outlander maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Pohyb hlavy figurín dopředu při čelním nárazu nebyl nadměrný a míra ochrany hrudníku byla vyhodnocena jako přiměřená. Při bočním nárazu byly obě figuríny dobře ochráněny sedačkami před kontaktem s interiérem vozu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasnou představu o jeho stavu. Na nebezpečí umístění dětské autosedačky na přední sedadlo bez předchozího vypnutí airbagu je v autě dostatečně upozorněno.

Mistubishi zaktualizovalo uživatelskou příručku o seznam sedaček vhodných pro použití v Outlanderu.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test Dynamické testy Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body % body % body % body %
Ochrana dětí 22,3 93% 7 88% 12 75% 41 84%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za ochranu nohou chodců. Naopak přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu pánevní oblasti chodců a nezískala ani jeden bod. Povrch kapoty poskytuje chodcům převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu, v okolí čelního skla je ochrana špatná.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test Hlava Pánev Nohy Celkem
Jednotky body % body % body % body %
Ochrana chodců 17,1 71% 0 0% 6 100% 23 64%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Mitsubishi Outlander je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP a připomínání zapnutí pásu pro přední i zadní sedadla a omezovač rychlosti, který splňuje požadavky Euro NCAP pro svou kategorii.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
- Omezovač rychl. Stabilizační systém Připomínač pásů Celkem
- body % body % body % body %
Asistenční systémy 1,3 130% 3 100% 3 100% 7 81%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mitsubishi Outlander PHEV má velmi dobré výsledky v ochraně cestujících, včetně dětí. Prostor pro zlepšení je zejména v ochraně chodců.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 32 88% 41 84% 23 64% 7 81% 82%
Počet hvězd *****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013 Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy Vážený průměr
Pro ***** 80% 75% 60% 60% 80%
Pro **** 70% 60% 50% 40% 70%
Pro *** 40% 30% 25% 25% 60%
Pro ** 30% 25% 15% 15% 55%
Pro * 20% 15% 10% 5% 45%

Témata
Avatar - 3_diamanty
29. 11. 2013 12:52
Outlander je super auticko
mal som tu cest, sice len asi 15km jazdy ale stalo to za to, nehanbim sa priznat ze v tejto triede by som bral prave toto auto :yes:

a najkrajsie je biele na tychto kolesach [odkaz] len cena okolo 33 tisic eur a vyssie nie je zrovna lacny spas ;-\