Euro NCAP 2013: Peugeot 2008 – Téměř jako 208
Peugeot 2008 je podle materiálů Euro NCAP svou stavbou téměř identický s Peugeotem 208, ze kterého vychází. Euro NCAP prošlo data, která vykazovala schodu obou vozů v mnoha testech. Tam, kde se testy od roku 2012, kdy byl testován Peugeot 208, výrazně nezměnily, byly výsledky převzaty. Tam, kde ke změnám došlo, byly pro Peugeot 2008 provedeny testy nové.
Předmětem testu byl Peugeot 2008 1.2 Vti Active s karosérií pětidvéřový hatchback, pohotovostní hmotností 1111 kg a volantem na levé straně.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, omezovač rychlosti a připomínání zapnutí pásů pro přední sedadla.
Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí bezpečnostních pásů) autosedačka Römer Baby Safe, pro starší figurínu pak autosedačka Fair G0/1 (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací ve směru jízdy.
crashtest peugeot euroncap novemodely crossover |
Ochrana dospělých
Výsledky těchto tesů byly převzaty z testování Peugeotu 208. Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Peugeot poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek sedících v různých pozicích.
Při testování bočního nárazu byla ochrana hrudníku dostačující, ochrana ostatních částí těla byla dobrá. Při testování nárazu do sloupu byla ochrana hrudníku mezní.
Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).
Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na sloup | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 14,2 | 89% | 7,9 | 99% | 7 | 88% | 2,7 | 68% | 32 | 88% |
Ochrana dětí
Pohyb hlavy 3leté figuríny dopředu při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.
Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, ale řidič nemá jasný přehled o stavu airbagu. Ve voze jsou umístěna srozumitelná varování přes používáním dětské autosedačky na předním sedadle bez předchozího vypnutí airbagu.
Dětské sedačky, pro které byl vůz navržen, lze bez problémů nainstalovat.
Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | ||
Ochrana dětí | 22,2 | 93% | 4 | 50% | 12 | 75% | 38 | 77% |
Ochrana chodců
Vzhledem k tomu, že se od roku 2012 změnil způsob testování bezpečnosti chodců, byly tyto testy provedeny nově.
Povrch kapoty poskytuje většinou dobrou nebo dostatečnou ochranu, špatnou ochranu poskytuje pouze v oblasti základny čelního okna a A- sloupků.
Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty poskytuje dobrou nebo mezní ochranu pánevní oblasti chodců.
Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 18 | 75% | 4,2 | 70% | 6 | 100% | 26 | 72% |
Asistenční systémy
Peugeot 2008 je standardně vybaven systémem elektronické kontroly stability, který splňuje požadavky Euro NCAP. Dále vůz má manuálně nastavitelný omezovač rychlosti a připomínání zapnutí bezpečnostních pásů.
Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 1,3 | 130% | 3 | 100% | 2 | 67% | 6 | 70% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
I přes získané hvězdy by měl být vůz vylepšen vzhledem k bezpečnosti řidiče při nárazu ze strany, tím spíše, že tento problém byl odhalen již při testování Peugeotu 208.
Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 32 | 88% | 38 | 77% | 26 | 72% | 6 | 70% | 81% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013) | |||||||||
2013 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% |