Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
I třetí generace modelu Jazz zamířila do testů Euro NCAP a podobně jako její předchůdce si z nich odvezla plný počet hvězd.

Honda Jazz třetí generace je podobně jako předchozí provedení pozitivně hodnocena především pro variabilitu interiéru a velkorysou nabídku vnitřního prostorou v porovnání k vnějším rozměrům.

Nyní se může oficiálně pochlubit i dobrým hodnocením z nárazových testů Euro NCAP a plným počtem hvězd. Ve srovnání s druhou generací testovanou v roce 2009 navíc novinka dosáhla lepšího hodnocení v ochraně dospělých i dětských cestujících a ochraně chodců.

Předmětem testu byla Honda Jazz 1.3 i-VTEC s pětidveřovou karosérií a pohotovostní hmotností 1100 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro přední i zadní sedadla, čelní, boční, pánevní a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven systémy ESC a AEB City.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18 měsíční dítě instalována autosedačka Römer Babysafe ISOFIX Plus 2 proti směru jízdy a pro tříleté dítě autosedačka Römer Duo Plus po směru jízdy.

crashtest honda euroncap novemodely video crashtest honda euroncap novemodely video

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce. Honda prokázala, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla kromě hrudníku, jehož ochrana byla dostatečná, ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá. Ochrana cestujících na zadních sedadlech byla dobrá, jen ochrana hrudníku a krku byla dostatečná.

Při testu obou typů bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a Honda Jazz získala za oba plný počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje rovněž na dobrou ochranu při tomto druhu nárazu.

Systém autonomního brzdění (AEB city) plně funguje při nižších rychlostech běžných ve městech, při kterých nejčastěji k těmto nárazům dochází. Systém si v testech Euro NCAP vedl dobře.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,37,6162,6250%35,593%

Ochrana dětí

Vůz ztratil v testech ochrany 18 měsíčního dítěte pouze zlomek bodu.

Pohyb dopředu tříleté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný, kromě mezních tažných sil na krk a hrudník.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit, kromě univerzálních sedaček skupiny I, které na prostředním zadním sedadle nejsou stabilní.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1211,3711,742,085%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů, naproti tomu ochrana pánevní oblasti chodců byla dobrá nebo špatná.

Kapota a čelní sklo vykazují převážně mezní až dobrou ochranu, s nedostatečnou až špatnou ochranou kolem A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců17,13,2626,373%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Hondy Jazz je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední a zadní sedadla.

Systém varování před vyjetím z jízdního pruhu a omezovač rychlosti jsou oba za příplatek, ale předpokládá se, že budou součástí většiny prodaných vozů, a proto byly zařazeny do hodnocení Euro NCAP.

Systém autonomního brzdění fungující při vysokých rychlostech není pro Hondu Jazz k dispozici.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,333109,371%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Honda Jazz dosáhla v letošních testech Euro NCAP dobrých výsledků v ochraně dospělých i dětských cestujících. Slušné hodnocení získal tento model i v kategoriích asistenčních systémů a ochrany chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3693%4285%2673%971%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)