Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Peugeot Traveller a jeho bratři to mají za pět

David Bureš
Diskuze (3)
Peugeot Traveller a jeho bratři jsou prvními dodávkami, které letos získaly v testech Euro NCAP pět hvězd.

Organizace Euro NCAP vydala výsledky posledního nárazového testu provedeného v letošním roce. Crash testu se zúčastnila nová osobní dodávka Peugeot Traveller, která ve zkoušce obdržela plný počet pěti hvězd. Výsledek se vztahuje i na bratrské modely Citroën SpaceTourer a Toyota Proace.

Peugeot Traveller, Citroën SpaceTourer a Toyota Proace jsou nová lehká užitková vozidla, která mají v příštím roce nahradit stávající modely Expert Teepee, Jumpy Multispace a Proace. Auta poprvé uvidíme na ženevském autosalonu v březnu 2016.

Nárazového testu se zúčastnil Traveller s levostranným řízením, který je poháněn dvoulitrovým turbodieselem. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1.900 kilogramů.

Testovaný vůz byl vybaven předními, bočními a hlavovými airbagy pro přední sedadla. Bezpečnostní pásy s předpínači a omezovačem síly se objevují jen vpředu, předpínače na zadních sedadlech chybí. Stejně tak na nezapnutý pás jsou upozorňováni pouze řidič a spolujezdec vpředu.

Z bezpečnostních pomocníků zkoušený Traveller disponoval jen kontrolou stabilizace a omezovačem rychlosti. Za příplatek však auto nabízí i asistent pro jízdu v pruzích a automatické brzdění.

citroen peugeot toyota novemodely video dodavky citroen peugeot toyota novemodely video dodavky

Ochrana dospělých

Kabina Travalleru zůstala po čelním nárazu stabilní. Data získaná z figurín ukázala dobrou ochranu v oblasti kolen a stehenních kostí řidiče a spolujezdce, ochrana v oblasti hrudníku byla hodnocena jako přiměřená. Auto prošlo jen testem nárazu do neformovatelné bariéry, náraz plnou šíří vozu Euro NCAP v případě dodávek neprovádí.

V hodnocení bočního nárazu Traveller obdržel plný počet bodů, u nárazu do sloupu však byla zaznamenána vyšší komprese v oblasti žeber. Ochrana této části těla tak byla hodnocena jako průměrná. Horší je ochrana krční páteře posádky při nárazu zezadu. V případě zadních sedadel byla ochrana Travelleru hodnocena jako nedostatečná.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 – Ochrana dospělých
TestČelní – deformaceČelní – celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých15,3-14,71,6031,687%

Ochrana dětí

Za oblast ochrany dětí do 1,5 roku automobil získal maximální počet bodů. U figuríny simulující tělo tříletého dítěte však bylo odhaleno vyšší napětí v oblasti krku, což znamenalo hodnocení přiměřené. Figurína seděla po směru jízdy.

Při bočním nárazu zůstaly figuríny pevně ve svých autosedačkách, což minimalizuje kontakt těla dítěte s částmi interiéru. Airbag spolujezdce je možné vypnout, přičemž funkčnost systému je zřetelně označena.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 – Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1210,6101244,691%

Ochrana chodců

Nárazník Travalleru dostal za ochranu nohou chodců plný počet bodů. Ochrana hlav chodců je v případě kapoty smíšená, v některých částech dobrá, v některých nedostatečná. Ochranu pánve chodců v místě hrany kapoty Euro NCAP u užitkových vozidel nehodnotí.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 – Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců13,4-619,464%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Travelleru je kvůli evropským normám elektronická kontrola stabilizace. Automobilu rovněž nechybí upozornění na nezapnuté bezpečností pásy u předních sedadel nebo omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 – Asistenční systémy
 Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem 
 bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy0,532005,578%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Peugeot Traveller je první dodávkou, která letos získala v hodnocení Euro NCAP plný počet hvězd. Konkurenční Renault Trafic v únoru dosáhl jen na dvě hvězdy. Výsledek Peugeotu je možné aplikovat i na technické bratry Citroën SpaceTourer a Toyotu Proace.

Nejvyšší počet bodů získal Traveller v oblasti ochrany dětí. V případě ochrany dospělých se ukázala nedostatečná ochrana krční páteře cestujících na zadních sedadlech. Některými zkouškami (např. náraz plnou šíří vozidla) Traveller neprošel, Euro NCAP je u dodávek neprovádí.

Euro NCAP 2015 – Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky31,687%44,691%19,464%5,578%82,30%
Počet hvězd*****

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2015 20:38
Re: jeho bratři...
Když jsou ta auta konstrukčně stejná a liší se přední maskou, to fakt nebude mít na test vliv...
16. 12. 2015 15:55
jeho bratři...
To je sice hezký, že ušetří za rozbití dalších aut při NCAP, ale ty výsledky bych pak nebral úplně vážně. I malý rozdíly v uchycení sedačky, pásu nebo součástí palubní desky můžou změnit výsledek testu. Divím se že to NCAP automobilkám umožní vztahovat výsledky jednoho modelu i na modely, který nebyly přímo testovaný.
16. 12. 2015 14:30
Interier
Doufal jsem, že zahlédnu něco z interiéru a zase nic. :-)
Na ten jsem zvědav nejvíce, protože po nadějném zevnějšku rozhodne, zda bude moci konkurovat T6/V, nebo opět pojedou druhé housle.