Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Toyota Avensis třetí generace zamířila ve faceliftované podobě k testům Euro NCAP a stejně jako původní provedení v roce 2009 si odvezla plný počet hvězd.

Toyota Avensis zamířila do testů Euro NCAP již počtvrté. První generace v roce 1998 získala tři hvězdy za ochranu cestujících a dvě hvězdy za ochranu chodců. Druhá generace byla v roce 2003 oceněna pěti hvězdami za ochranu cestujících a jednou hvězdou za ochranu chodců.

Aktuální třetí generace Avensisu si při své premiéře v roce 2009 z testů Euro NCAP odvezla plných pět hvězd a tento výsledek zopakovala i ve své modernizované podobě v prozatím nejpřísnějším hodnocení.

Předmětem testu byla Toyota Avensis 1.6 D-4D, s karosérií pětidvéřové kombi a pohotovostní hmotností 1550 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, AEB City i Inter – Urban, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18 měsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Toyota G0+ BabySafe Plus a pro tříleté dítě Toyota MIDI po směru jízdy

crashtest toyota euroncap novemodely video strednitrida crashtest toyota euroncap novemodely video strednitrida

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní. Přestože je standardním vybavením Toyoty Avensis kolenní airbag řidiče, bylo při testech zjištěno určité riziko poranění některou ze součástí palubní desky nebo airbagu. Ochrana spodní části těla tak byla vyhodnocena jako mezní. Ochrana ostatních částí těla byla vyhodnocena jako dobrá nebo dostatečná.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla kromě hrudníku ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá. Ochrana hrudníku cestujících na zadních sedadlech byla dobrá, jen ochrana hrudníku byla mezní.

Při testu bočního nárazu i bočního nárazu na sloup byla ochrana všech částí těla dobrá a Toyota získala plný počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje také na dobrou ochranu při tomto druhu nárazu.

Standardně dodávaný systém autonomního brždění dobře funguje od nižších rychlostí běžných ve městech, při kterých nejčastěji k těmto nárazům dochází, a byl hodnocen jako dobrý.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých6,47,6162,42,973%35,393%

Ochrana dětí

Toyota Avensis získala maximální počet bodů za ochranu 18 měsíčního dítěte při čelním a bočním nárazu. Ochrana tříletého dítěte byla rovněž dobrá až na velkou tažnou sílu působící při nárazu na krk dítěte.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit. S výjimkou největších sedaček skupiny II/III, které jsou na zadním prostředním sedadle nestabilní.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí1211,3711,742,085%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců. Ochrana pánevní oblasti chodců je nejhůře dostatečná.

Kapota poskytuje ochranu převážně dostatečnou, s několika oblastmi dobré ochrany. Špatná ochrana byla tradičně zaznamenána v okolí A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,55,7628,278%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Toyoty Avensis je ESC a připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla. Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti je k dispozici za příplatek, stejně jako systém varování před opuštěním jízdního pruhu.

Systém autonomního brždění je standardním vybavením a byl hodnocen jako dobrý i při vysokých rychlostech typických pro dálnice.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,33312,310,681%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Toyota Avensis v modernizované podobě i přes několik nedostatků dosáhla velmi dobrých výsledků ve všech kategoriích od ochrany dospělých i dětských cestujících přes ochranu chodců až po asistenční systémy. Nejslabším místem bezpečnostního výkonu této Toyoty je podle Euro NCAP ochrana chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3593%4285%2878%1181%87%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
5. 9. 2015 13:23
Re: Hmm
Asi museli na aute spraviť aj nejaké bezpečnostné úpravy, tie pravidlá NCAP sa rok čo rok sprísňujú, takže neviem či by prešiel za 5 hviezd aj model 2009. Ja mám Avensis 2013, takže by som bol aj celkom milo prekvapený, keby tam tých úprav veľa nebolo a za 5 hviezd by som prešiel aj ja... ;-)
každopádne v roku 2009 mal Avensis skoro najlepšie výsledky v triede...
Avatar - twistedTSD
4. 9. 2015 15:55
Hmm
5 hvězd na tak starý vůz je perfektní výsledek. Jen mi podobně jako u Kadjaru vrtá hlavou výrazná deformace A sloupku a dveří a zajímalo by mě, jak by zvládal trochu jiné typy nárazů. A takový detail - zaujalo mě, že Toyota nevede automatické zapínání výstražných světel.