Euro NCAP 2017: Opel Karl – Tři hvězdy namísto dosavadních čtyř hvězd

Euro NCAP 2017: Opel Karl
Euro NCAP 2017: Opel Karl
Euro NCAP 2017: Opel Karl
Euro NCAP 2017: Opel Karl
8 Fotogalerie
Diskuze (2)
Opel Karl posloužil organizaci Euro NCAP k předvedení toho, jak se jen za poslední dva roky zpřísnilo hodnocení.

Opel Karl absolvoval testy organizace Euro NCAP v roce 2015 a tehdy získal čtyři hvězdy. Po dvou letech došlo k jeho přezkoušení a výsledkem jsou jen tři hvězdy, za nímž stojí nové způsoby hodnocení, v jejichž čele stojí především nový přístup k asistenčním systémům.

Předmětem testu byl Opel Karl 1.0 Enjoy s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 920 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční i hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a vůz poskytoval dobrou a dostačující ochranu dospělým cestujícím, ale při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku cestujícího na zadní sedadle vyhodnocena jako mezní.

crashtest opel euroncap video malevozycrashtest opel euroncap video malevozy | Zdroj: acz

V bočním nárazovém testu získal Opel Karl maximální počet bodů, ale při bočním nárazu na sloup byla ochrana hlavy řidiče hodnocena jako nedostačující a ochrana hrudníku jako mezní.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,46,581,6023,561%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte v případě krční páteře nedostačující. U figuríny šestiletého dítěte byla dobrá ochrana hlavy, ale slabá ochrana krku i hrudníku.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí10,4847,529,960%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostačující ochranu s výjimkou hrany u čelního skla a jeho sloupků. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců a ochrana poskytovaná pánevní oblasti je označována jako smíšená od dobré po nedostačující.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,92,66024,558%

Asistenční systémy

Opel Karl byl v testech Euro NCAP vybaven pouze systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech. Další asistenční systémy v jeho standardní výbavě chybí.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy03003,025%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Opel Karl přišel o cenné body v kategoriích zaměřených na ochranu dospělých i dětských cestujících. V případě chodců nabízí průměrnou ochranu. Celkové hodnocení pak výrazně snižuje z pohledu organizace Euro NCAP nedostačující standardní výbava bezpečnostními asistenčními systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2461%29,960%2558%3,025%53%
Počet hvězd***

Vstoupit do diskuze (2)