Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: Opel Karl – Tři hvězdy namísto dosavadních čtyř hvězd

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Opel Karl posloužil organizaci Euro NCAP k předvedení toho, jak se jen za poslední dva roky zpřísnilo hodnocení.

Opel Karl absolvoval testy organizace Euro NCAP v roce 2015 a tehdy získal čtyři hvězdy. Po dvou letech došlo k jeho přezkoušení a výsledkem jsou jen tři hvězdy, za nímž stojí nové způsoby hodnocení, v jejichž čele stojí především nový přístup k asistenčním systémům.

Předmětem testu byl Opel Karl 1.0 Enjoy s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 920 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční i hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní a vůz poskytoval dobrou a dostačující ochranu dospělým cestujícím, ale při čelním nárazu celou šíří vozu byla ochrana hrudníku cestujícího na zadní sedadle vyhodnocena jako mezní.

crashtest opel euroncap video malevozy crashtest opel euroncap video malevozy

V bočním nárazovém testu získal Opel Karl maximální počet bodů, ale při bočním nárazu na sloup byla ochrana hlavy řidiče hodnocena jako nedostačující a ochrana hrudníku jako mezní.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,46,581,6023,561%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte v případě krční páteře nedostačující. U figuríny šestiletého dítěte byla dobrá ochrana hlavy, ale slabá ochrana krku i hrudníku.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí10,4847,529,960%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostačující ochranu s výjimkou hrany u čelního skla a jeho sloupků. Přední nárazník zajišťuje dobrou ochranu nohou chodců a ochrana poskytovaná pánevní oblasti je označována jako smíšená od dobré po nedostačující.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,92,66024,558%

Asistenční systémy

Opel Karl byl v testech Euro NCAP vybaven pouze systémem připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech. Další asistenční systémy v jeho standardní výbavě chybí.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy03003,025%

Celkový výsledek: Tři hvězdy

Opel Karl přišel o cenné body v kategoriích zaměřených na ochranu dospělých i dětských cestujících. V případě chodců nabízí průměrnou ochranu. Celkové hodnocení pak výrazně snižuje z pohledu organizace Euro NCAP nedostačující standardní výbava bezpečnostními asistenčními systémy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2461%29,960%2558%3,025%53%
Počet hvězd***

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2017 00:17
Re: všechno špatně
To těžko, EuroNCAP si auta neobstarává od výrobců, ale anonymně z prodejní sítě.
16. 12. 2017 22:44
všechno špatně
..všechno to je k ničemu.premiová auta už byla dostatečně bezpečná v devadesátých létech..křápy typu hundaj a další zbytek světa,zbytečný značky se na narazovky převařují.Kdyby se nevyrábělo "zbytečně zbytečných" zmetkových aut od zmetkových výrobcu pro infantilní neřidiče co jim akorát zaleží na vzhledu a co potřebuji asistenta i na zapnutí pásu,,,,na cestě by bylo volněji,.třetina aut..Jezdili by jen ti co to uměj...Společnost si vychovává rozmazlenecký zástupy neknubu co se neumí ani do kopce rozjet,,, ruznejch nany co maj běhat doma u sporáku a ne jezdit po kafíčkách sematam,,, ,zaclánět na cestě a parkovištích,,,nagelovaných slim chlapáčků co si myslej že ty jejich elektronicky šunty snad už mohou i lítat.Pak to tak na cestách vypadá,z jedné strany trotli co neumí ani zacouvat do řady stojícich vozidel a z druhý strany namachrovaný stádo zbohatlíku,taktéž necouvajícich do řady stojících vozidel,ale o to nebezpečnějších svou arogancí a zhovadilostí.No a pak ten slušnej zbytek..Pak už nezbývá než si auto opancéřovat a naroubovat dělo,podle toho jak aut.prumysl pokračuje,, to tak asi vypadá..