Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Mercedes-Benz A – Pět hvězd bez zásadních nedostatků

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mercedes-Benz A ve své nejnovější generaci v testech Euro NCAP předvedl, že nabízí aktivní i pasivní bezpečnost na vysoké úrovni.

Mercedes-Benz A zamířil do testů organizace Euro NCAP poprvé v roce 1999 a tehdy v nich získal čtyři hvězdy. V letech 2005 a 2012 se pak již mohl pochlubit plným počtem pěti hvězd, což platí i pro jeho prozatím poslední generaci.

Předmětem testu byl Mercedes-Benz A 180 d s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1445 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.

crashtest mercedesbenz euroncap novemodely video nizsistredni crashtest mercedesbenz euroncap novemodely video nizsistredni

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou jejich hrudníků, u nichž byla ochrana vyhodnocena jako dostatečná.

Při bočním nárazu bočním nárazu získal Mercedes-Benz A maximální počet bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako dostatečná a u ostatních části těla dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,17,815,91,7436,596%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku mladšího dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostatečná. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí16891245,091%

Ochrana chodců

Aktivní kapota motoru, která byla zkoušena ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou a v některých místech dostatečnou ochranu. Tradiční problematickou oblast se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.

Nohy i pánev chodce jsou u nové generace třídy A v celé šířce vozu chráněny dobře.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců20,46611,844,292%

Asistenční systémy

Mercedes-Benz A má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy32,522,49,875%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mercedes-Benz A vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků dosahuje tento model v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem oblast kolem A sloupků karoserie.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3796%4591%4492%9,875%90%
Počet hvězd*****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)