Euro NCAP 2018: Mercedes-Benz A – Pět hvězd bez zásadních nedostatků
Mercedes-Benz A zamířil do testů organizace Euro NCAP poprvé v roce 1999 a tehdy v nich získal čtyři hvězdy. V letech 2005 a 2012 se pak již mohl pochlubit plným počtem pěti hvězd, což platí i pro jeho prozatím poslední generaci.
Předmětem testu byl Mercedes-Benz A 180 d s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1445 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.
crashtest mercedesbenz euroncap novemodely video nizsistredni
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou jejich hrudníků, u nichž byla ochrana vyhodnocena jako dostatečná.
Při bočním nárazu bočním nárazu získal Mercedes-Benz A maximální počet bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče vyhodnocena jako dostatečná a u ostatních části těla dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,1 | 7,8 | 15,9 | 1,7 | 4 | 36,5 | 96% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku mladšího dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostatečná. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.
Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | ||
Ochrana dětí | 16 | 8 | 9 | 12 | 45,0 | 91% |
Ochrana chodců
Aktivní kapota motoru, která byla zkoušena ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou a v některých místech dostatečnou ochranu. Tradiční problematickou oblast se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.
Nohy i pánev chodce jsou u nové generace třídy A v celé šířce vozu chráněny dobře.
Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |||
Jednotky | body | body | body | body | body | % | ||
Ochrana chodců | 20,4 | 6 | 6 | 11,8 | 44,2 | 92% |
Asistenční systémy
Mercedes-Benz A má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.
Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | |||
- | body | body | body | body | body | % | ||
Asistenční systémy | 3 | 2,5 | 2 | 2,4 | 9,8 | 75% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Mercedes-Benz A vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků dosahuje tento model v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem oblast kolem A sloupků karoserie.
Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 37 | 96% | 45 | 91% | 44 | 92% | 9,8 | 75% | 90% |
Počet hvězd | ***** |