Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Nissan Leaf – Pět hvězd i pro novou generaci elektromobilu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nissan Leaf ve své nové generaci i přes jistá zaváhání v nárazových testech organizace Euro NCAP dosáhl na plný počet hvězd.

Nissan Leaf ve své nejnovější podobě se stal první vozem, který organizace Euro NCAP podrobila testům podle hodnocení pro rok 2018, kdy v případě asistenčních systémů začíná věnovat ještě více pozornosti ochraně chodců a cyklistů.

Předmětem testu byl Nissan Leaf s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1545 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující.

crashtest nissan elektromobil euroncap novemodely video crashtest nissan elektromobil euroncap novemodely video

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá s výjimkou pánve, kde byla vyhodnocena jako nedostatečná, zatímco u zadního spolujezdce byla dobrá s výjimkou hrudníku, nějž je uvedena mezní.

Za oba boční nárazové testy získal Nissan Leaf maximální počet bodů.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,26,6161,5435,493%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krku, kde byla slabá ochrana. U figuríny šestiletého dítěte byla ochrana dobrá.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny šestiletého i desetiletého dítěte dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí14,3881242,386%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou až mezní ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, kde je ochrana nedostačující. Nohy i pánve chodců jsou chráněny dobře a Nissan Leaf za tuto oblast získal maximum bodů.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,1667,134,271%

Asistenční systémy

Nissan Leaf má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,92,52,52,49,371%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Nissan Leaf i přes zaváhání v nárazovém testu celou šíří vozu představuje podle hodnocení organizace Euro NCAP bezpečný automobil, do jehož celkového hodnocení se příznivě projevila rozsáhlá výbava asistenčními systémy.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3593%42,386%3471%9,371%83%
Počet hvězd*****

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)